Toto Wolff kijkt uit naar de aanstaande Grand Prix van Las Vegas. Er is nog veel onduidelijk over het raceweekend, ondanks dat Lewis Hamilton en George Russell al in de simulator hebben gezeten. De omstandigheden in Las Vegas kunnen voor veel hachelijke momenten zorgen, aangezien zowel de teams als Pirelli deze omstandigheden niet kunnen simuleren.
De Grand Prix van Las Vegas zorgt nog voor veel vraagtekens bij de teams. De omstandigheden die verwacht worden, maken het ook niet makkelijker. 'We hebben natuurlijk wel in de simulator gezeten en Lewis zei dat het lange rechte stuk heel spectaculair is, maar eigenlijk weten we nog niet wat we kunnen verwachten', zegt Wolff bij Bloomberg. 'We racen in de nacht en, van wat ik gehoord heb, kunnen de nachten in Nevada heel koud zijn. We rijden op een nieuwe baan, met temperaturen van rond de vijf graden Celsius en Pirelli-banden die dat nog nooit hebben meegemaakt.'
Met de koude temperaturen zal het belangrijk zijn om de banden op de juiste manier voor te bereiden, zeker tijdens de kwalificatie. Wolff sluit niet uit dat coureurs meerdere slow laps moeten rijden voordat ze kunnen beginnen aan een snelle ronde. 'Het is nog maar de vraag of we gaan glijden over het circuit of dat er veel grip zal zijn, maar we hebben vaker meegemaakt dat de coureurs even nodig hebben om de banden op te warmen. Dat gaat nu ook heel belangrijk worden. Dat kan aankomend weekend misschien wel een aantal ronden duren.'
Wolff: 'Dominantie is onderdeel van F1'
De Grand Prix van Las Vegas is de één-na-laatste horde dit seizoen. Na een moeilijke race op Interlagos wil Mercedes het seizoen natuurlijk op positieve wijze afsluiten en de tweede plek in het kampioenschap behouden. Ferrari heeft een achterstand van twintig punten en kan dus nog een bedreiging vormen voor de Duitse renstal. Momenteel komt Mercedes niet in de buurt van het dominante Red Bull Racing, als zou het team dat natuurlijk graag willen.
Daarom ligt de focus van Mercedes al op het aankomende seizoen. Het team wil op eigen kracht het gat naar de Oostenrijkse renstal zien te dichten, zonder dat een Balance of Performance wordt ingezet door de FIA. 'Dominantie is een onderdeel van de Formule 1. Eerst hadden we vijf jaar dominantie van Ferrari, toen een korte periode van Red Bull en toen waren wij aan de beurt. Nu heeft Red Bull twee constructeurstitels op rij gewonnen en drie coureurskampioenschappen met een hele goede rijder', aldus Wolff.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties