Toto Wolff heeft na afloop van de Grand Prix van Italië een update gegeven over de onderhandelingen over het nieuwe motorreglement vanaf 2025 of 2026. De teambaas van Mercedes stelt dat er consessies zijn gedaan om de komst van een nieuwe fabrikant mogelijk te maken.
In 2025 loopt het huidige 'Concorde Agreement' af en dus zijn de teams, motorfabrikanten, de FIA en de FOM in gesprek over een nieuwe krachtbron. De motor moet zuiniger, goedkoper en simpeler, maar in eerste instantie bleken de teams ver uit elkaar te liggen wat betreft de specifieke wensen. De interesse van nieuwe motorfabrikanten, waaronder Porsche en VW Group, heeft echter schot in de zaak gebracht.
De teams zijn onder andere overeengekomen dat de MGU-H, een component in de motor, verdwijnt. 'Dit wilde we in eerste instantie niet, maar die concessie hebben we gedaan om de komst van nieuwe fabrikanten mogelijk te maken', legt Wolff uit aan Motorsport.com. 'We denken dat het goed is voor de sport als er meer motoraanbieders zijn en dus zijn we akkoord gegaan met dit idee.'
FOM en FIA besluiten uiteindelijk
Toch zijn er nog de nodige hordes te nemen. 'Er zijn zeker nog onderwerpen waar we het over moeten hebben. Als we er niet uitkomen, is het aan de FOM en de FIA om knopen door te hakken. Zij hebben namelijk het laatste woord.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties