Het is logisch dat Mercedes als één van de topteams de ambities heeft om hoog te mikken in het kampioenschap. Tegelijkertijd wil Toto Wolff dat toch ook niet van de daken schreeuwen. Hij weet uiteraard ook met welke wisselvalligheid het team te maken had in 2024 en vreest voor een herhaling van dat scenario. Grote verklaringen moeten we van hem niet verwachten, behalve dan dat de nummer één onder zijn coureurs er klaar voor is.
Toto Wolff houdt zijn kaarten dicht bij de borst. Het is niet bepaald een teken van veel zelfvertrouwen en dat is misschien maar logisch ook. Mercedes zal waarschijnlijk behoorlijk gelukkig zijn met de intrede van nieuwe wagens in 2026. Sinds de huidige generatie wagens geïntroduceerd werd in 2022, heeft Mercedes het moeilijk om de andere topteams het nakijken te geven.
Wolff geeft weinig prijs
Het lukte wel vier keer in het voorbije seizoen. Wanneer er gewonnen werd, was Mercedes ook duidelijk het snelste team uit het raceweekend. Dat moet bij Wolff toch het geloof aanwakkeren dat het mogelijk is om dit tijdperk met een hoogtepunt af te sluiten, vooraleer de Formule 1 zich onderwerpt aan nieuwe reglementen in 2026. Als dat zo al zou zijn, laat de Oostenrijker het zeker niet merken.
De tekst gaat verder onder de afbeelding.
De teambaas is op zijn hoede om grootse verklaringen te doen, in het geval dat zijn team de ambities niet kan waarmaken op de baan. Wat verwacht hij precies van 2025 of waar hoopt hij op? Wolff is karig met commentaar, meldt The Mirror. 'Het is zo moeilijk om de sweet spot te vinden bij deze wagens dat we er nog maar een paar keer in geslaagd zijn. We waren ultradominant in Las Vegas, maar op andere circuits konden we niet meestrijden voor het podium', blikt hij nog even terug op het voorbije seizoen.
Wolff wil niet 'te veel praten'
Dat is meteen ook een groot deel van de uitleg van Wolff waarom hij 2025 zo voorzichtig benaderd. 'Ik zou dus liever niet te veel praten en gewoon afwachten hoe we het doen in de tests. Dan zullen we zien of we enkele problemen met de balans van de wagen hebben opgelost. Laten we eerst ervoor zorgen dat we het goed doen met de banden en dan zien we wel.' Wolff is er zich van bewust dat er werk aan de winkel is.
Er moet dus aan de wagen gesleuteld worden, want in de rijders heeft hij wel het volste vertrouwen. Russell is na het vertrek van Hamilton de enige nummer één en geniet de steun van het volledige team. 'George Russell is klaar om te strijden voor het kampioenschap. We moeten hem en Kimi Antonelli een wagen geven die snel genoeg is.' Voor de 18-jarige Italiaan wordt het geen vanzelfsprekendheid om de leegte die Lewis Hamilton achterlaat op te vullen, maar er zal uiteraard niet zoveel druk op hem gelegd worden.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties