Formule 1-journalist Peter Windsor geeft op zijn YouTube-kanaal aan waar het de laatste races bij Max Verstappen misgaat. Volgens hem heeft de Nederlander de laatste races het enorm moeilijk, en lijkt de auto beter bij Sergio Pérez zijn racestijl te passen. Windsor denkt gezien te hebben waar dat aan ligt. Ook gaat hij in op de kwalificatie van Pérez, Carlos Sainz en Charles Leclerc in Baku.
Windsor begint met het uitleggen waar de problemen de laatste races voor Verstappen zitten: 'Hij is een beetje agressiever met de auto dan Pérez van nature is. Als dat het geval is, doet hij meer schade aan de banden. Verstappen zei in Q3 dat hij wat balans had, maar het algehele gripniveau was verdwenen. Verstappen heeft de neiging om meer met de voorkant te rijden. Eén van zijn grootste kwaliteiten als je het vergelijkt met Pérez, is het vermogen om eerder de apex te raken om de dynamische gewichten die de apex bereiken te beheersen.'
'Daarvoor zijn optimale temperaturen nodig. Als je geen grip hebt aan de voorkant, zit je in de problemen. Gisteren hoorden we hem ook praten over onderstuur. Sergio heeft minder onderstuur doordat hij meer achterop rijdt. In de afgelopen paar races en met hoe de Pirelli's zijn, lijkt het erop dat Verstappen daar grote problemen mee heeft.'
Also read
Doornbos ziet mogelijkheden voor Verstappen: 'Dat is precies waar het misgaat bij Ferrari'
Leclerc heeft geen problemen met twee Red Bulls achter hem
Windsor ging ook in op de kwalificatie van Carlos Sainz en zijn teamgenoot Leclerc. Volgens de journalist vindt Leclerc het niet erg dat er twee Red Bull Racing-auto's achter hem starten: 'Leclerc is een ander type coureur dan Sainz, hij is goed in het besturen van de auto als deze een beetje uit vorm of uit balans is. Hij weet dat te perfectioneren. Dit is een teken van het vermogen van een hele grote coureur, en iemand die wereldkampioenschappen kan gaan winnen.'
'Je wilt normaal gesproken liever geen twee Red Bulls achter je, maar vanuit Leclerc zijn oogpunt geeft het hem meer vertrouwen, en meer ruimte om te ademen. Sainz deed het heel goed bij het ingaan van Q3. Maar als je een riskante coureur bent, is het erg moeilijk als je in de laatste minuten van Q3 onder druk staat, om iets meer te vinden. Daardoor verloor hij het resultaat.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties