Williams-teambaas James Vowles geeft aan dat de updates van Williams in Canada en Silverstone werkten zoals het team voorafgaand had verwacht en dat ze uitkijken naar meer nieuws in Spa. Vlak voor de zomerstop verwacht de Britse renstal nog een stap te gaan zetten door kleine, meer specifieke updates te leveren voor bepaalde circuits. Het team wil meer uit de trainingen op vrijdagen halen en op die manier het pakket beter begrijpen.
Samen met Aston Martin kan worden gezegd dat Williams het team is dat dit jaar het meest is vooruitgegaan in vergelijking met vorig seizoen. Niettemin zijn er duidelijke beperkingen, zoals het gebrek aan aerodynamische grip, die niet in een paar maanden kunnen worden opgelost. Hoewel het team uit Grove streed om punten te scoren vanaf de eerste race in Bahrein, lag de focus vooral op de innovaties die ze introduceerden in Montreal. Daar introduceerden ze een nieuwe motorafdekking, aangepaste vloer en een andere configuratie, wat hen in staat stelde aanzienlijke vooruitgang te boeken in snelle bochten, een gebied waar de FW45 aanvankelijk moeite mee had aan het begin van het seizoen.
'De updates werken', begint Vowles in gesprek met de Spaanse tak van Motorsport.com. 'Het eerste deel van het pakket kwam in Montreal, het belangrijkste en meest substantiële deel, maar toen kwam er een nieuwe voorvleugel in Silverstone', gaat de Brit verder. 'We hebben ook nog wat nieuws voor de komende races, in Spa zullen we onderdelen hebben die ontworpen zijn om het maximale uit dat soort circuit te halen. Maar er zullen ook andere kleine verbeteringen zijn om het pakket dat we onlangs zijn begonnen compleet te maken. Dat is het plan en ik denk niet dat het veel verschilt van dat van onze concurrenten, proberen het maximale uit te halen van wat we hebben, maar met het oog op volgend jaar'
Williams wil meer uit vrijdagen halen: 'Tests uitvoeren om dingen beter te begrijpen'
De Britse renstal is van plan om de vrijdagen van de raceweekenden nog beter te gaan benutten. 'Bovendien zullen we ervoor zorgen dat we tijdens de vrijdagtrainingen tests uitvoeren om beter te begrijpen wat de grenzen zijn van het huidige pakket, omdat we geloven dat er nog potentieel is om uit dit voertuig te halen', aldus de Wiliams-teambaas. Desalniettemin zal de volgende race in Hongarije, op een circuit dat gunstig is voor auto's die snel zijn in langzame bochten en waar topsnelheid niet van groot belang is, een uitdaging vormen voor Williams. Ze geeft de voorkeur aan snelle circuits met lange rechte stukken.
'Natuurlijk is een van de grote voordelen van deze wagen de aerodynamische efficiëntie. En dat is niet erg relevant op Hungaroring. Het is wel relevant op Silverstone, afhankelijk van hoe nat het circuit is. We moeten alleen onze maximale aerodynamische grip zien te krijgen, die nog steeds iets minder is in vergelijking met de anderen', neemt Dave Robson, head of vehicle performance, over. 'Er zijn nog steeds enkele variaties die we niet helemaal kunnen begrijpen, maar ik denk dat we op vrijdag, om de een of andere reden, goed presteren in omstandigheden waarin onze auto's meestal niet de beste zijn, zoals bij wind en dergelijke', sluit Robson af.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties