Ernest Knoors en Giedo van der Garde zijn het erover eens dat de fout van Charles Leclerc bij hemzelf lag. Desondanks ging er ook bij Ferrari zelf weer voldoende fout, waarna de roep om verandering alsmaar groter wordt. De voormalig engineer van Ferrari denkt echter dat ontslagen niets gaan oplossen en denkt dat het team vooral de focus moet leggen op de technische mankementen.
Knoors vindt bij Viaplay dat er geen sprake meer is van een titelstrijd tussen Verstappen en Leclerc. 'Nee eigenlijk niet, niet alleen door het resultaat en de punten waar je staat, maar het feit dat er eigenlijk problemen blijven komen bij Ferrari', aldus de analist, die met een uitleg komt. 'Want natuurlijk is Sainz zijn race fantastisch, maar gecompromitteerd doordat hij achteraan moet starten door motorproblemen.'
De voormalig engineer van Ferrari zag het vervolgens ook helemaal fout gaan aan de andere kant van de garage. 'Dan gebeurt er bij Leclerc weer iets waarvan we nog niet weten wat het is, een rijdersfout of misschien toch iets technisch, wat zijn eerste reactie was, en ja dat blijft maar komen. Dat belooft niet veel goeds', zo ziet hij dat de problemen blijven aanhouden voor de Italiaanse renstal.
De crash van de Monegask was erg vreemd, zo stelt de voormalig engineer. 'Het is heel raar in die fase van de bocht, je verwacht niet dat de auto daar nog power op de achterwielen heeft. Je ziet ook zwarte strepen, dat betekent dat de wielen nog steeds spinnen, je verwacht eigenlijk dat ze daar niet meer aangedreven zijn, tenzij hij zelf op het gas blijft', zo hint hij naar een rijdersfout.
Rijdersfout van Leclerc
Van der Garde kon zich dan ook vinden in de frustratie van de Ferrari-coureur. 'Ik snap wel dat je zo gefrustreerd bent, dat je de wedstrijd controleert en dan ineens in de bandenstapel staat. het was iets heel raars, want het is eigenlijk een bocht waarin je iets onderstuur hebt en de auto weg ziet glijden voor je, maar hier was het je stuurt normaal en opeens hop zijn achterkant ineens kwijt.'
De Monegask verloor daarmee veel punten en lijkt daardoor kansloos in de strijd om de titel met Max Verstappen. 'Dan ga je de muur, dan ben je klaar en verlies je ineens zoveel punten. Hij zat ook erg wijd, waardoor hij op het vuil kwam en dus verlies je de grip en daarmee je auto, dus zoals hij zelf al aangeeft was het gewoon een rijdersfout', zo wijst hij net als Leclerc zelf naar de coureur.
Ontslagen gaan niet helpen
Nu Ferrari voor de zoveelste keer dit seizoen belangrijke punten vergooid gaan de geluiden op dat het tijd wordt voor ontslagen en verandering. Knoors is het hier niet mee eens en stelt dat het niets gaat oplossen. 'Dit valt niet op te lossen door personeel te wisselen, dit is gewoon rustig blijven, gefocust blijven en blijven doen waar je goed in bent. De technische problemen, die moeten ze oplossen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties