Viaplay-eigenaar Nordic Entertainment Group (NENT), de nieuwe rechtenhouders van de Nederlandse F1-rechten, is aan het onderhandelen met diverse televisieproviders over uitzendmogelijkheden. NENT wil de toegang tot de F1-beelden laagdrempelig houden en gemakkelijk te bereiken maken voor Nederlandse fans. Zodoende praat het Scandinavische moederbedrijf met Ziggo, maar ook met KPN, over een mogelijke samenwerking.
Sportmarketeer Chris Woerts heeft volgens TotaalTV aangegeven dat NENT niet alleen onderhandelt met Ziggo, de Nederlandse provider die momenteel de uitzendrechten in handen heeft, maar ook met haar grootste concurrent, KPN. Hoe een dergelijke samenwerking eruit komt te zien is nog niet duidelijk. Wel lijkt het of Viaplay middels TV-abonnementen bij een van deze providers haar beelden wil delen met het Nederlandse publiek.
NENT wil met Viaplay Nederlandse markt veroveren
NENT wil zo Viaplay op laten nemen in het pakket van de partner waarmee ze in zee gaan en uitgroeien tot streamingdienst. Ook aan films, series en documentaires heeft het namelijk voldoende in de aanbieding. Naast de Formule 1 is er op sportief gebied ook Duits voetbal te volgen via Viaplay, evenals darts. NENT geeft daarnaast aan achter meer sport-uitzendrechten aan te gaan.
Er wordt bij het medium gesuggereerd dat NENT ook de opkoop van de uitzendrechten van de Eredivisie aan het overwegen is. Wanneer ze in Nederland de nationale voetbalcompetitie zouden mogen uitzenden, evenals de F1, hebben ze twee van de meest populaire sporten van het land in handen. De huidige overeenkomst omtrent de uitzendrechten van de Eredivisie, die gesloten is met Disney/ESPN, loopt over drie jaar af.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties