Verstappen weet dat Red Bull nieuwe vloer in pijplijn heeft: 'Kopieën maken niet heel veel uit' Formule 1
Formule 1

Verstappen weet dat Red Bull nieuwe vloer in pijplijn heeft: 'Kopieën maken niet heel veel uit'

Verstappen weet dat Red Bull nieuwe vloer in pijplijn heeft: 'Kopieën maken niet heel veel uit'

Max Verstappen maakt zich geen zorgen over de foto's die zijn gemaakt van de vloer van de auto van Red Bull Racing. De coureur van de Oostenrijkse renstal weet dat de kopieën mogelijk niet zullen werken op de andere bolides en tegelijkertijd zit er een nieuwe vloer in de pijplijn voor Red Bull. Ondanks dat zomaar kopiëren vaak geen zin heeft, geeft Red Bull wel toe dat het stiekem naar andere teams heeft gekeken om de eigen auto sneller te maken.

Verstappen weet dat de vloer van Red Bull niet voor het eerst te zien was tijdens de Grand Prix van Monaco. 'Natuurlijk is dat niet top, maar aan de andere kant zijn andere teams natuurlijk niet achterlijk. Ze zijn toch al wel bezig met het kopiëren', wordt de Red Bull-coureur geciteerd door Motorsport.com. Verstappen maakt zich absoluut geen zorgen over de mogelijke kopieën van de concurrenten. 'Wij krijgen zelf ook een nieuwe vloer binnen een paar races. Die zal weer anders zijn, dus heel veel zal het niet uitmaken.'

'Ook al zouden ze alles van onze vloer helemaal gaan kopiëren, dan past het nog niet bij de filosofie van hun eigen auto. Je moet heel veel dingen daaromheen aanpassen', vervolgt de regerend wereldkampioen. Men looft dan ook het totaalpakket dat Red Bull op het asfalt zet. Verstappen weet dan ook dat de Oostenrijkse renstal niet zomaar een onderdeel van een ander team op de eigen auto kan zetten. 'Hetzelfde geldt trouwens voor ons. Wij kunnen ook niet zomaar de sidepod van iemand anders erop zetten, want zo werkt onze auto gewoon niet.'

Red Bull: 'Levert nu een klein voordeel op'

Red Bull heeft zelf ook bij de andere teams gekeken voor mogelijke innovaties. Zo heeft het team een onderdeel van Williams nagemaakt. 'Dat je de snelste auto hebt, betekent namelijk niet dat de auto in alle onderdelen de beste is. Als je kijkt naar de achterkant van de vloer, dan dateert deze oplossing eigenlijk al uit het begin van 2022. Williams had zoiets al relatief vroeg op de auto zitten. Nu denken we dat het wel een klein voordeeltje kan opleveren', aldus Paul Monaghan, hoofdingenieur bij Red Bull.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws