Max Verstappen is wat dieper ingegaan op zijn relatie met race-ingenieur Gianpiero Lambiase. Volgens de Nederlander is de relatie heel recht door zee, en maakt het hem niet uit dat andere coureurs een mening hebben over zijn berichten over de boordradio.
Verstappen is in een nieuw interview met Autosport ingegaan op zijn relatie met Lambiase, en zei dat hij de soms felle toon van zijn ingenieur wel kan waarderen. 'Het is hoe de relatie werkt', legde de drievoudig wereldkampioen uit. 'Ik zou geen ingenieur willen hebben die heel monotoon is of alleen maar zegt: Copy, check that'.
Verstappen gaf zelfs toe dat hij in 2023 een beetje uitgedaagd wilde worden door Lambiase, om zo goed te kunnen blijven presteren: 'Je hebt gewoon een beetje vuur nodig. Dat is hoe ik graag opereer.' De Nederlander snapt wel dat mensen de boordradio's tussen hem en zijn ingenieur leuk vinden, maar de soms felle uitwisselingen via de boordradio zijn geen toneelstukje. 'Dat is onze relatie', aldus Verstappen. 'We zijn heel recht door zee en als we iets niet leuk vinden, communiceren we daar natuurlijk over.'
Verstappen: 'Ook schuld van F1 zelf'
Dat de schijnwerper af en toe op de communicatie tussen Verstappen en Lambiase stond, kwam volgens de Nederlander niet alleen door de manier van communiceren zelf. 'Het is ook een beetje de schuld van F1 (dat de berichten zoveel aandacht krijgen, red.), omdat ze alles uitzenden om het er maar uit te gooien. Ze hoeven het niet uit te zenden, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ik denk dat ze het ook leuk vinden dat de spanning naar buiten komt.'
Verstappens gefrustreerde boordradio's niet door druk
Naast de felle communicatie tussen Verstappen en Lambiase, is het voor andere coureurs, waaronder Lewis Hamilton, ook opvallend hoeveel Verstappen scheldt via de boordradio. Een recent voorbeeld daarvan was tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten. Er waren toen een aantal boordradio's waarin Verstappen gefrustreerd reageerde op de berichten van Lambiase, terwijl hij worstelde met een remprobleem.
Volgens Verstappen hadden deze berichten 'niets te maken hadden met onder druk staan. Ik was gewoon niet blij (in Austin, red.) met wat er gebeurde en ik moest me volledig concentreren op het remmen om consistent te zijn', legde Verstappen uit. Het maakt de Nederlander verder niks uit wat zijn collega's over zijn radioberichten denken. 'Maar het is goed dat ze (andere coureurs, red.) er zo over denken. Maar voor mij ben ik nooit... Nou ja, zelfs als ik onder druk sta, maak ik toch geen fouten. Dus het is prima.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties