Christijan Albers en Guido van der Garde hebben met veel lof naar de Grand Prix van Spanje gekeken. Tijdens de spannende race ging het in eerste instantie niet helemaal goed voor Max Verstappen, na een kleine slip in de grindbak en een kapot DRS-systeem. Toch behaalde hij de eerste plek, met hulp van zijn teamgenoot Checo Pérez.
‘Het is goed dat hij alles intern bespreekt. Als Pérez wil je gewoon tekenen, hij zit nu in onderhandeling’, begint Van Der Garde zijn analyse bij Viaplay. ‘Je ziet wel dat Pérez zijn teamgenoot voorbij heeft laten gaan en je merkt ook wel dat hij de nummer twee van Red Bull Racing is. Pérez was echter gewoon niet snel genoeg. Hij weet zijn plek binnen het team.’ De analist zag ook dat de pitstrategie heel erg sterk was. ‘Red Bull zat er constant bovenop. Beide hadden goede pitstops.’
Albers bevestigt dit: ‘Max had versere banden en was gewoon veel sneller. Ik denk dat hij sowieso voorbij Pérez was gegaan. Hij heeft een goede race gereden maar hij heeft de snelheid van Max niet. Als team moet je een keuze maken en niet teveel tijd verliezen. Max is nu de leider van het wereldkampioenschap, dat is wat je wilt als team.’ Hij vervolgt met een reactie op de boordradio van de Mexicaanse coureur. ‘Ik vind het onzin dat Pérez het niet eerlijk vindt.’
Veel lof voor Leclerc
Ondanks zijn uitval, kreeg Charles Leclerc veel lof van de analisten. ‘Leclerc heeft alles goed gedaan. Hij had een goede start en goede rondes. Dan gebeurt er zoiets en dat is ontzettend frustrerend. Hij reed constant, maar hij had een pechdag. Dit soort dingen horen erbij, ook al is het zonde,’ aldus Van der Garde. Volgens mede-analist Albers kwam dat door de turbo die het begaf. ‘Dat hoge fluitgeluid dat je hoort wijst daarnaar.’
Ook zijn teamgenoot Sainz zat in de problemen. ‘Hij had een slechte start, het was zo apart dat hij opeens slipte. Dit kwam door de windrichting die veranderde. Dat was een moment in de wedstrijd waar zowel Sainz als Verstappen last van hadden. Ze zaten zo op hun limiet te rijden en de wind kwam tegen de achterkant aan, normaliter komt die van de voorkant. Je krijgt een soort vliegtuigmomenten, waardoor je omhoog gaat. Je bent gevoelig voor de wind, je hebt de downforce en kracht echt nodig’, aldus Albers.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties