Ralf Schumacher maakt zich flink zorgen om de staat waarin de bolide Mercedes op het moment verkeert. Hij ziet namelijk grote problemen bij het team uit Brackley. Er zijn volgens de oud-coureur geen problemen met de krachtbron, maar het lijkt er wel op dat Mercedes op aerodynamisch vlak flink wat kopzorgen heeft.
Schumacher vertelt in een interview met RTL Deutschland dat de situatie bij Mercedes zorgwekkend te noemen is. 'Het lijkt wel alsof Max Verstappen in de Mercedes van vorig jaar is gezet. Hij heeft de auto op geen enkele manier hoeven corrigeren. Mij bekruipt het gevoel dat Red Bull Racing op dit moment beter is dan Mercedes', analyseert Schumacher.
Aerodynamisch probleem nekt Hamilton en Bottas
Volgens de broer van de zevenvoudig wereldkampioen lijdt Mercedes op het moment aan een aerodynamisch probleem. 'Het is duidelijk te zien dat zij daar problemen hebben. Naar mijn idee hebben ze teveel aan de voorkant van de auto gewerkt, daar is meer downforce ten opzichte van de achterkant van de bolide. Daar lijkt de auto nog niet te presteren zoals men bij het team had verwacht', gaat de oud-coureur verder.
'Je ziet dat Valtteri Bottas en Lewis Hamilton allebei flink wat moeten corrigeren in de auto. Ze lijken steeds weg te glijden in hogesnelheidsbochten. Ik denk daarom dat het probleem ergens moet zitten tussen de deflectoren en de achterkant van de auto', gaat Schumacher verder. Volgens de Duitser is het team nu met volle focus beter om de problemen op te lossen.
Horrorstart voor Mercedes
'Maar dat neemt niet weg dat dit een absolute horrorstart is voor het team. Als het probleem niet identificeerbaar blijkt te zijn, zal het een moeilijk begin van het seizoen worden voor Mercedes. Zeker als we het vergelijken met de seizoenen ervoor', gaat Schumacher verder. Toch is dit mogelijk niet het enige probleem voor Mercedes, het kan volgens de analist namelijk aan heel erg veel andere dingen liggen.
'Het kan ook zijn dat de nieuwe banden voor dit seizoen Mercedes in de problemen brengen. We hebben in ieder geval geleerd dat het probleem ontzettend complex is. De auto is wat dat betreft ook ontzettend gevoelig. Ik herinner mij bijvoorbeeld de Grand Prix van Australië in 2019, toen finishte Hamilton namelijk op dertig seconden afstand van Bottas. Dat geeft aan dat de auto veel haalt uit zijn vloer', sluit Schumacher af.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties