Honda denkt niet dat het een al te grote achterstand hoeft te hebben op de concurrentie wanneer het in 2026 motoren zal leveren aan Aston Martin. Dat vertelt Honda Racing Corporation-president Koji Watanabe aan Motorsport.com. De Japanse motorleverancier kondigde na 2021 te vertrekken uit de Formule 1, maar bleef toch deels aanwezig bij Red Bull Racing.
Zodoende hoeft Honda niet per se een groot nadeel te hebben ten opzichte van de andere motorleveranciers, denkt Watanabe. 'We hebben voortdurend onderzoek gedaan naar de belangrijke factoren in termen van de krachtbronnen. Daarom hebben we ons niet volledig teruggetrokken uit onze R&D-activiteiten. In tegenstelling tot de vorige keer (2008, red.) waar we ons volledig terugtrokken, zijn we al bezig met ontwikkeling.'
Honda bleef aan F1-denken ondanks Red Bull-breuk
Omdat Honda bleef werken met Red Bull, kon het automerk zich tegelijkertijd ook richten op de nieuwe reglementen. 'In april 2022 werd een nieuw bedrijf opgericht genaamd Honda Racing Corporation, dit is het toegewijde bedrijf voor autosportraces', legt Watanabe uit. 'Dit bedrijf bleef zich bezighouden met studies en ontwikkeling van vierwieltechnologieën en we begonnen met studies met betrekking tot de nieuwe regelgeving.'
'Daarom denken we niet dat we zoveel hebben verloren, ongeacht onze terugtrekking uit de Formule 1op dit moment', aldus Watanabe, die aan het hoofd staat van de motorsportafdeling van Honda. Red Bull beschikt nog tot en met 2025 over de steun van de Japanners, waarna het Oostenrijkse team zijn eigen pad bewandeld met Ford. Aston Martin ruilt in 2026 dus Mercedes-motoren in voor Honda-krachtbronnen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties