George Russell geeft aan dat hij het niet erg vindt om het huidige seizoen op te geven, als dat zou betekenen dat Mercedes op de lange termijn weer een competitieve auto zal produceren. Het is duidelijk geworden na het eerste raceweekend dat het huidige concept van Mercedes niet werkt. Het is dus nu vooral naar de toekomst kijken, volgens de Mercedes-coureur.
Het leek erop dat Mercedes zich herpakt had na een stroef seizoen in 2022, maar de W14 presteert nog ondermaats. Ondanks dat het grote probleem van porpoising nu wel opgelost is, lijkt het gat tussen koploper Red Bull Racing en Mercedes nu al te groot. Daarnaast komt ook Aston Martin de kop opsteken, waar Mercedes in Bahrein ook niet bij kon blijven. Het lijkt nu toch de beste aanpak om het concept van de auto aan te gaan passen.
Wolff: 'W14 zal niet zo competitief zijn als verwacht'
Teambaas Toto Wolff gaf al eerder aan tijdens het raceweekend dat hij er een hard hoofd in had dat de W14 dit seizoen erg competitief zal zijn, meldt Motorsport.com. Het lijkt er dus op dat Mercedes een grote aanpassing aan het design gaat doen. Zo'n aanpassing kan niet zomaar, dus het zal nog wel even duren tot er een verbetering in de resultaten zal komen. Mercedes-coureur Russell heeft al aangegeven dat hij het helemaal prima vindt als Mercedes dan dit jaar een klap krijgt, als het in de toekomst maar weer presteert.
'We zijn hier om te winnen', had Russell gezegd na de openingsrace in Bahrein. 'We willen natuurlijk altijd een zo goed mogelijk resultaat neerzetten, maar als ik mag kiezen tussen het winnen van een race, al duurt dat nog even, en een langzame progressie waarbij we niet eens in de buurt komen, dan is die keuze makkelijk gemaakt.'
Russell: 'Niemand onthoudt wie derde of tweede wordt'
Volgens Russell is het juist een goede aanpak van de Duitse renstal om nu te focussen op het bouwen van een goede auto, zelfs als die auto pas aan het einde van het seizoen of volgend seizoen de baan op kan. 'Niemand onthoudt wie er tweede of derde wordt, dus we moeten alles op alles zetten om weer voor het kampioenschap te strijden. Het maakt dan niet uit wanneer het is, als het maar komt.'
De teamgenoot van Lewis Hamilton geeft aan dat het tegenvallende resultaat van de auto een grote klap was voor hem en het team. 'We lopen echt achter op de rest en dat is pijnlijk', zegt de 25-jarige. 'Het enige positieve hier is dat er maar één echt probleem is met betrekking tot de auto, en dat is de downforce.' Vergeleken met vorig jaar is dat wel makkelijker op te lossen dan de porpoising, maar Russell is verder nog steeds van mening dat niet het hele concept van de W14 op de schop moet.
'We hebben gekozen voor een andere aanpak dan de rest op de grid en ik geloof nog steeds dat dit de beste aanpak is', stelt Russell over de minimalistische aanpak van sidepods op de auto. 'Als we er opeens wel sidepods op gaan plakken, gaan we niet opeens volgende week presteren zoals Red Bull (Racing, red.)', constateert Russell. 'We moeten ons nu gewoon focussen op de vloer en dan zien we wel hoe het loopt.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties