Het Formule 1-team van Mercedes krabt in zijn geheel achter oren na een teleurstellende kwalificatie in Oostenrijk. De regerend wereldkampioen moest op de Red Bull Ring niet alleen Max Verstappen en Sergio Perez, maar ook Lando Norris voor zich dulden in een sessie om te vergeten. Mercedes had na een problematische Grand Prix van Stiermarken gehoopt progressie te boeken in Spielberg, maar komt zaterdag thuis van een koude kermis.
Het oordeel van hoofdingenieur Andrew Shovlin over het optreden van Mercedes in de kwalificatie is dan ook glashelder: 'Natuurlijk hadden op veel beter gehoopt dan de vierde en vijfde plaats, maar we ploeterden eigenlijk al de hele dag. En met zo'n korte ronde en zulke kleine verschillen, betaal je de prijs voor de fouten die je maakt. Daarbij lijkt ook de warmere baan de auto niet helemaal te liggen, waardoor we ons af moeten vragen of we de zachte band wel in de juiste window kregen.'
Also read
Verstappen pakt poleposition net voor Norris, Mercedes begint dramatisch
Hamilton laat hoofd hangen: 'Max kan gewoon naar de overwinning cruisen'
Voor Mercedes is het stuitend dat het geen vooruitgang wist te boeken op de Red Bull Ring, ook al is het de tweede keer in twee weken dat de F1 de baan aandoet. 'In het laatste gedeelte van de kwalificatie waren de meeste coureurs in staat om een paar tienden aan snelheid te vinden, maar wijzelf wisten eigenlijk helemaal geen progressie te boeken. Als gevolg gleden we juist verder af. Het is duidelijk dat we nog flink wat werk aan de winkel hebben, maar nu moeten we juist focussen op het maximaliseren van de kansen die we toegespeeld krijgen.'
Toch ziet Shovlin wel licht aan het eind van de tunnel. 'Gelukkig hebben we het wel voor elkaar gekregen om beide auto's op de mediumband Q3 in te loodsen. Dat is een goed teken voor de start van de race. Hopelijk hebben we een goede race pace waarmee we alsnog mee kunnen doen in het gevecht vooraan het veld.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties