Gary Anderson wil niet direct geloven dat het team van Mercedes een grote stap weet te zetten in Imola met het updatepakket. De journalist weet waar Mercedes de W14 onder handen wil nemen, maar hij ziet tegelijkertijd ook voldoende valkuilen voor de Duitse renstal. Daarom denkt Anderson dat het voor het team uit Brackley verstandig is om niet te veel van het pakket te verwachten. Toto Wolff was eerder immers ook al heel positief over de stappen die Mercedes zette.
Het concept van de W14 is, naar eigen zeggen, flink onder handen genomen door het team van Mercedes. De Duitse renstal begrijpt de eigen bolide nog steeds niet en heeft dan ook gekeken naar de oplossingen van andere teams. Het is echter de vraag of kopiëren het beste idee is. 'Als je het kon doen aan de hand van foto's en tot in detail kon kopiëren, zou het niet verkeerd zijn om de Red Bull na te bootsen', schrijft Anderson voor The Race. 'Maar als je kopieert, zul je altijd achter de feiten aan lopen. Dus je moet meer doen dan dat.'
Het is wel duidelijk dat Mercedes, net als Red Bull, de auto een stuk lager wil afstellen. 'Het is de vraag of het team daar daadwerkelijk de controle over heeft.' Het team loopt namelijk tegen de rigiditeit van de huidige reglementen aan. 'Mercedes kan niet veel doen aan de geometrie van de achterwielophanging, aangezien het ontwerp van de versnellingsbak voor het seizoen is gehomologeerd volgens de huidige regels, en er is momenteel geen sprake van een verandering op dat gebied. Misschien is dat iets voor 2024.'
Anderson trekt woorden Mercedes in twijfel
Anderson gaat ook nog in op de woorden van Wolff die in de afgelopen weken in de media zijn verschenen. De teambaas van de achtvoudig constructeurskampioen heeft zijn ontevredenheid over de W14 nooit onder stoelen of banken geschoven, maar Anderson vergelijkt dat met de stevige woorden van Laurent Rossi over het team van Alpine. Bovendien gelooft Wolff niet in wonderen, maar verwacht de Oostenrijker dat Mercedes wel direct een grote stap weet te zetten.
'Waar heb ik dat eerder gehoord', vraagt Anderson zich hardop af. De journalist wil niet direct geloven dat de cijfers van de windtunnel zich zullen vertalen op het circuit. 'Vooruitgang is niet als een lichtschakelaar, het is meer als een dimmer die elke keer dat je de auto laat rijden feller wordt. Mercedes is duidelijk vol vertrouwen in deze koerswijziging, maar laten we eens kijken wat Imola, Monaco en Barcelona brengen voordat we conclusies kunnen trekken over de gemaakte stap. Immers, Mercedes is eerder vol vertrouwen geweest en verrast.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties