Porschebaas zinspeelt op samenwerking met Red Bull en Verstappen Formule 1
Formule 1

Porschebaas zinspeelt op samenwerking met Red Bull en Verstappen

Porschebaas zinspeelt op samenwerking met Red Bull en Verstappen

Porsche-CEO Oliver Blume zegt geen groot economisch risico te zien in een intrede in de Formule 1. Het management van Porsche ziet geen obstakels voor een nieuwe termijn in de sport en daarmee lijkt het verhalen rondom een terugkeer aan te dikken. Ook CFO Lutz Meschke laat van zich horen en zinspeelt met zijn woorden op de langverwachte samenwerking tussen Porsche en Red Bull Racing.

'We verwelkomen het nieuwe ontwerp van de reglementen', stelde Blume bij Frankfurter Allgemeine Zeitung. Hiermee doelt hij op het plan van de F1 om vanaf 2026 te werken met motoren die volledig op duurzame brandstof rijden. Daarnaast is het idee momenteel om de helft van het vermogen te genereren middels deze interne verbrandingsmotor, en de andere helft middels elektrische systemen. Elektrisch rijden is in de auto-industrie momenteel een prominent onderwerp.

Zodoende geeft het merk van Volkswagen Group achter de wijzigingen te staan die men door wil voeren voor 2026. Porsche wil toetreden tot de sport, maar niet vanaf nul beginnen. In een samenwerking met een bestaande partij ziet Meschke, de financiële topman van het merk, een mooie optie: 'Als we betrokken raken bij de koningsklasse van het racen, dan met een sterke partner', zo zinspeelt hij op een samenwerking met Red Bull en Max Verstappen.

Wie op een definitieve bevestiging van deze samenwerking wacht, moet nog even geduld hebben. Naar verluidt hebben de huidige teams namelijk enkele problemen aangekaart tijdens het opstellen van de 2026-reglementen die eerst opgelost moeten worden voordat de FIA deze reglementen definitief aan kan bieden. Vermoedelijk wordt dit in juli opgelost, wat betekent dat een intrede van Porsche én Audi nog vóór de zomervakantie aangekondigd kan worden.

Exposure voor Porsche

Maar niet alleen uit technische beweegredenen sluit Porsche zich graag aan bij de Formule 1. Het is een van de meest populaire sporten wereldwijd, en Blume kent de cijfers: 'Vorig jaar keken er meer dan 1,5 miljard televisiekijkers naar de Formule 1. Qua digitale kanalen is F1 de sport die de meeste belangstelling genereert.' Het zou het merk dus ook blootstellen aan vele kijkers.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws