Toto Wolff is bang dat Mercedes alleen maar zal vechten op de baan tegen Ferrari. Op basis van de lange runs stelt de Mercedes-teambaas dat de coureurs van Red Bull Racing te ver voorstaan ten opzichte van de concurrentie. Daarnaast ziet hij ook een grote concurrent in Fernando Alonso, die dit seizoen voor Aston Martin rijdt, meldt Motorsport.com.
Het loopt nog niet helemaal op rolletjes bij Mercedes. De W14 presteert helaas niet zoals het team had gehoopt en blijft achter op de concurrenten zoals Red Bull en Aston Martin. Wel hebben Mercedes-coureurs George Russell en Lewis Hamilton gemakkelijk de derde ronde van de kwalificatie behaald. Russel bemachtigde hier de zesde plek en Hamilton de opvolgende zevende plek.
Mercedes loopt nog te ver achter op de rest
Red Bull en Ferrari beginnen respectievelijk op de eerste en tweede rij, terwijl Aston Martin-coureur Alonso de vijfde plek in bezit heeft. Zijn teamgenoot Lance Stroll zal starten vanaf positie acht. Volgens teambaas Wolff is Mercedes op dit moment nog te ver weg van de concurrentie om te strijden voor de winst. 'Er moet nog heel wat aan het concept van Mercedes veranderen', meent hij.
Mercedes zal het lastig krijgen op de baan in Sakhir, denkt de Oostenrijker, die moest toezien hoe de W14 onderdeed op de lange runs tegenover Red Bull en Aston Martin. 'Tot nu toe steekt Red Bull er met kop en schouder bovenuit, dat zal in de race niet anders zijn', constateert de Mercedes-teambaas. 'Wij moeten het gaan doen tegen Ferrari, zij lieten het ook afweten op de long runs.'
Alonso in sterke Aston Martin-bolide de grote concurrent
Ook Alonso in de Aston Martin wordt gezien als een concurrent buiten bereik. 'Het Aston Martin-team is erg sterk dit seizoen', vertelt Wolff. 'Ze hebben een geweldige auto en nu ook een coureur die weet waar het gaspedaal zit. Ze hebben veel progressie gemaakt, daar kan je alleen maar lof voor hebben.'
Het is nu aan Mercedes om met een goede strategie de Grand Prix van Bahrein in te gaan. 'Het is vooral belangrijk dat er in de eerste twee ronden niet te veel van je banden wordt gevraagd', zegt Wolff. 'Er moet een beetje worden ingehouden, zodat de banden langer mee gaan. Op die manier kan je betere lange runs neerzetten', vervolgt hij. 'De banden zijn een beetje vreemd, maar we gaan er het beste van maken.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties