Mercedes-teambaas Toto Wolff hoopt dat zijn team in Japan beter voor de dag zal komen dan in Australië, waar beide coureurs uitvielen. Ook zonder uitvalbeurten leek er niet veel meer in te zitten dan P7 en P8, terwijl Max Verstappen al was weggevallen. In Japan hoopt Mercedes een eerste stap in het herstelproces te kunnen zetten.
Mercedes begon in Bahrein nog redelijk, met de vijfde en zevende posities, goed voor een derde plek bij de constructeurs. In Saoedi-Arabië kwam McLaren langszij, en inmiddels staat ook Aston Martin nog maar één punt achter de motorleverancier. 'Het is goed dat we dit weekend in Japan weer kunnen racen, na het lastige weekend dat we in Australië hadden', zegt Wolff in de voorbeschouwing op het weekend van Mercedes. Mercedes pakte Down Under de eerste dubbele uitvalbeurt sinds Oostenrijk 2018.
Wolff is er blij mee dat hij na Australië een week de tijd kreeg om in de data te duiken, maar hoopt nu ook verbetering te kunnen zien. 'De auto heeft op bepaalde momenten goed gepresteerd dit jaar, maar we hebben het lastig om op de belangrijkste momenten te leveren. Sinds Melbourne hebben we de focus erop gelegd dat we de voorspelbaarheid van de W15 weten te verbeteren.' Daarbij zal Mercedes ook rekening mogen houden met mogelijke wisselende weersomstandigheden.
Snelle bochten sleutelfactor op Suzuka
Wolff kaartte eerder al aan dat de Mercedes het slechter doet zodra de temperaturen oplopen. Dat zal later in het jaar een probleem worden, maar voor de Oostenrijker is het goede nieuws dat het in Japan niet erg warm zal worden dit weekend, nu de race naar het voorjaar verplaatst is. Daar staat tegenover dat het circuit vol zit met snelle bochten, waar de W15 het erg lastig mee heeft. 'Suzuka staat bekend vanwege beroemde snelle bochten, en ook enkele langzame bochten.'
'Het hoogteverschil zorgt voor een andere uitdaging dan op de circuits waar we tot nu toe gereden hebben', zegt Wolff. 'Het biedt een goede kans om de dingen die we sinds Australië onderzocht en geanalyseerd hebben toe te passen. Dat we veel eerder naar Japan gaan dan in andere jaren heeft misschien geen grote impact, maar we moeten goed begrijpen wat de gevolgen voor de baancondities zijn. De sfeer is Suzuka is in ieder geval altijd geweldig, en ik weet zeker dat dit ook dit jaar weer het geval zal zijn.'
Plaats reactie
2 reacties
Jos Hendriks +5371
Dat zijn ze zeker daar bij het taxibedrijf 🤣
Maar het ergste is nog dat ze geloven dat ze het goed doen.
Het zeropots concept kregen ze niet voor elkaar en werden door hun eigen klanten teams om de oren gereden.
Nu hebben ze een copy ontworpen op basis van de RB 19 en het loopt nog steeds niet.
Wat doet Red Bull zij werkten omgekeerd en zorgen er wel voor dat het zeropots concept werkt.
Dus bij mercedes zullen ze verstand van motoren hebben met of zonder voorkennis.
Maar van aerodynamica hebben ze geen brood gegeten.
En dus trappen ze open deuren in
Wim.v63 +12235
Bij mercedes zijn ze wat mij betreft nu al wereldkampioen open deuren intrappen.
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties