Door de budgetlimiet in de Formule 1 hebben de renstallen veel moeten reorganiseren binnen hun teams. Ook het team van McLaren voelt de effecten van de het budgetplafond. Andreas Seidl ziet dat zijn team, net als Red Bull Racing en Mercedes, zich moet aanpassen aan de nieuwe realiteit. Zo is het team op zoek gegaan naar nieuwe manieren om de MCL36 te ontwikkelen.
Naast de budgetlimieten hebben de Formule 1-teams ook te maken met nieuwe technische reglementen. De aerodynamische structuur op de bolides is compleet anders. 'De grootste uitdaging voor dit seizoen was natuurlijk om een compleet nieuwe auto onder compleet nieuwe reglementen te ontwikkelen', zegt Seidl tegenover Motorsport.com. 'Naast de aanwezigheid van de budgetlimiet moesten we ook vanaf nul beginnen.'
Door het budgetplafond heeft het team van McLaren veranderingen in hun aanpak aan moeten brengen. De Britse renstal moest op zoek naar goedkopere alternatieven. 'We moesten ons heel veel dingen af gaan vragen', vervolgt Seidl. 'We moesten nadenken over de aanpak die we altijd al gehanteerd hebben, hoe we onderdelen produceren en vooral hoe we dat zo goedkoop mogelijk kunnen doen.'
Ontwikkelingen McLaren staan niet stil
Het team heeft per specificatie minder onderdelen weten te ontwikkelen. Het team houdt vooral de updates van de komende tijd in het achterhoofd. Er staan al veel updates gepland rond de Grand Prix van Bahrein. 'We verwachten dat er nog meer updates aan zullen komen', zegt Piers Thynne, algemeen directeur van McLaren. 'De reden waarom we een lage voorraad hebben, is omdat we snel updates willen uitvoeren', aldus Thynne.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties