Helmut Marko heeft aangegeven dat de brandstoflek in de auto van Max Verstappen tijdens de Grand Prix van Australië kwam door porpoising. De Oostenrijkse renstal leek het stuiteren volledig onder controle te hebben, maar de RB18 gaat ook nog steeds op en neer over het rechte stuk. Marko komt ook met goed nieuws richting de aankomende Grand Prix in Imola, aangezien de krachtbron van de bolide van Verstappen niet is beschadigd.
Red Bull Racing had al duidelijk gemaakt dat het probleem van Verstappen op Albert Park anders was dan het probleem van de Red Bull-bolides in Bahrein. In Melbourne kampte de auto met een brandstoflek en Marko sprak van een complex probleem. In gesprek met ORF geeft de man uit Graz iets meer details weg over het probleem. 'De uitvalbeurt kwam door een scheurtje in een hogedrukleiding van de brandstofcel. Dit komt waarschijnlijk door porpoising', geeft Marko toe.
Waar Mercedes en Ferrari overduidelijk last hebben van het stuiteren leek Red Bull redelijk stabiel over de rechte stukken. Marko geeft toe dat zijn renstal ook nog last heeft van porpoising. 'We hebben het over het algemeen wel onder controle, maar we zien nog steeds kleine bewegingen. We hebben dan ook een test gedaan na het Grand Prix-weekend, maar we merkten dat er ongekend veel krachten vrijkomen.'
Verstappen heeft geen nieuwe motor nodig
Door het probleem met de hogedrukleiding lekte er brandstof in de auto, waardoor er brand ontstond aan de achterzijde van de bolide. Dit had ervoor kunnen zorgen dat Red Bull enkele onderdelen van de krachtbron moest vervangen, maar volgens Marko heeft de motor geen schade opgelopen. 'Alles is oké. We hebben geen problemen kunnen zien, dus we kunnen deze motor in de toekomst gewoon gebruiken', aldus de adviseur van Red Bull.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties