Helmut Marko houdt hoop na de eerste trainingssessies in Abu Dhabi. De Oostenrijker zag zijn team overwinnen in de eerste vrije training, waarna het in VT2 toe moest geven aan de snelheid van Lewis Hamilton. Dit heeft voornamelijk te maken gehad met de afstellingswijzigingen bij de Red Bull, stelt Marko. Daarmee leverden ze snelheid in over één ronde.
'In de eerste vrije training waren wij de snelste partij over één ronde, in de tweede vrije training waren wij het snelste in de longruns', zo opent Marko optimistisch tegenover Motorsport-Magazin. In kwalificatie- en racetrim zit het met de snelheid van de RB16B dus wel goed. Nu is het nog een kwestie van de perfecte tussenoplossing vinden in deze twee afstellingen.
Red Bull gaat voor racetrim
Tijdens de tweede vrije training besloot Red Bull zich namelijk te richten op de racesnelheid van de Red Bull, en kwam het van een koude kermis thuis. Het gat tussen Max Verstappen en titelconcurrent Hamilton was er meer dan een halve seconde. 'De wijzigingen in de afstelling voor de longruns waren te grof', weet de adviseur.
'Daardoor kregen we de banden maar moeilijk op temperatuur en was het niet mogelijk het rubber voor te bereiden op een snelle ronde', concludeert hij. Omdat het team daar mogelijkheden liet liggen, daalde de snelheid over één ronde dus significant. Weten ze de perfecte compromis te vinden dan zou het team uit Milton Keynes in de kwalificatie én de race op de pace van concurrent Mercedes kunnen zitten.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties