Krack op zijn tenen getrapt door tijdstraffen in China: 'Het is super inconsistent' Formule 1
Formule 1

Krack op zijn tenen getrapt door tijdstraffen in China: 'Het is super inconsistent'

Krack op zijn tenen getrapt door tijdstraffen in China: 'Het is super inconsistent'

Ondanks dat coureur Fernando Alonso in de punten eindigde, had het team van Aston-Martin niet helemaal haar weekend in China. Na de sprintrace op het Shanghai International Circuit kreeg de Spaanse coureur een tijdstraf van tien seconden na een botsing met Ferrari-coureur Carlos Sainz. Na afloop van de daadwerkelijke race kreeg teamgenoot Lance Stroll dezelfde tijdstraf na een botsing met Daniel Ricciardo.

Aston Martin-teambaas Mike Krack is niet te spreken over de uitgedeelde tijdstraffen, meldt Motorsport.com. Het is volgens de Luxemburger niet de eerste keer dat zijn team harder gestraft wordt dan andere teams.

Coureurs zijn het met hem eens

In zijn kritiek haalt Krack het incident tussen Alonso en Mercedes-rijder George Russell in Australië aan. 'Daar kreeg de auto die vooraan reed straf', zegt de teambaas. 'Nu (is het in China, red.) degene die achterop reed.' Maar het blijft niet bij dat ene voorval. 'Lance werd in Bahrein door Hülkenberg in de openingsronde in de rondte getikt waarna hij zich door het veld moest vechten, maar daar kreeg de veroorzaker weer geen straf.'

Volgens de teambaas is het optreden van de stewards dan ook 'super inconsistent'. Krack zegt niet de enige binnen het team te zijn die vindt dat Aston Martin harder wordt gestraft dan de andere teams op de grid. 'We hebben gesprekken gevoerd over de manier van racen en er wordt volgens ons harder gestraft.' Over de straf van Alonso zegt Krack: 'Volgens mij willen we actie in de sprintraces, en dat kregen we nu! Ik vond het een fantastisch gevecht, ondanks dat wij daar niet heel goed uitkwamen.'

De teambaas vindt dat er tijdens de Chinese Grand Prix incidenten vergelijkbaar met die van Alonso tijdens de sprintrace plaatsvonden, maar dat deze vervolgens niet werden bestraft. 'In de race zagen we iemand die in bocht zes van de baan werd geduwd en twee Ferrari's die elkaar geen ruimte geven en dat werd niet afgestraft. Fernando deed hetzelfde en kreeg direct tien seconden straf.'

Op de korte termijn ziet de teambaas geen gemakkelijke oplossing voor het team. 'Het beste is om de snelste auto te hebben en dat je dan wegrijdt. We zien dat bij Verstappen, hij heeft heel weinig straffen. Wij moeten daar dan maar zelf voor zorgen.'

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws