Tijdens de rode vlag in Hongarije zag Mark Hughes hardwerkende monteurs bij de bolide van Max Verstappen. Er was echter meer schade dan alleen de vloer en de bargeboards, ook wat hydraulische pijpen moesten vervangen worden, waardoor de monteurs in tijdnood kwamen. De F1-journalist legt uit dat er prioriteiten gesteld moesten worden.
Zonder een compleet bargeboard kan er gereden worden, maar met andere kapotte onderdelen soms niet. 'De wagen van Verstappen miste een flinke hap van de vloer en het bargeboard aan de rechterkant, tussen de rode vlag en de herstart kon de vloer in ieder geval gerepareerd worden', legt hij uit bij The Race. Ook de hydraulische leidingen konden vervangen worden, waardoor Verstappen in ieder geval het circuit weer op kon.
'Maar hierna hadden ze simpelweg geen tijd meer om nog wat te repareren', zag Hughes. 'Verstappen moest hierdoor lang zoeken naar snelheid.' Toch had Red Bull Racing ook zonder de opgelopen schade al problemen met de RB16B. 'Ook zonder alle drama was het een lastig weekend geworden voor Red Bull, de balans was gewoon niet goed.'
'De RB16B kon niet in balans komen'
Tijdens de vrijdag- en zaterdagsessies zagen we al problemen bij de bolide van Verstappen. De Limburger had veel last van onderstuur op het asfalt van de Hungaroring. 'En tussen vrijdag en zaterdag moesten ze nog downforce weghalen op een circuit waar dat juist nodig is. Dit moesten ze doen om een beetje in balans te komen', merkte Hughes op. Uiteindelijk werkte de afstelling niet, al had het niet veel uitgemaakt: Verstappen kon nipt in de punten rijden door schade en teamgenoot Sergio Perez viel in de eerste ronde al uit.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties