Horner dankt visie Mateschitz: 'Het moest leuk zijn, maar hij was ook competitief' Formule 1
Formule 1

Horner dankt visie Mateschitz: 'Het moest leuk zijn, maar hij was ook competitief'

Horner dankt visie Mateschitz: 'Het moest leuk zijn, maar hij was ook competitief'

Christian Horner denkt dat Red Bull Racing de honderd overwinningen te danken heeft aan de visie van Dietrich Mateschitz en het harde werk van de 'onbezongen helden' in Milton Keynes. Afgelopen weekend wist Max Verstappen opnieuw een race te winnen en werd er een mijlpaal bereikt door de Oostenrijkse renstal. Horner had niet verwacht dat het team, na de eerste zege in 2009, al zo snel op de honderd zeges zou staan.

In 2005 begon de droom van het Oostenrijkse team. 'Toen we in deze sport arriveerden, hadden we de ambitie om competitief te zijn en mee te strijden', wordt Horner geciteerd door Motorsport.com. 'Het was de visie van Dietrich (Mateschitz, red.) om Red Bull in te schrijven als deelnemer. Niet alleen om deel te nemen, maar om te proberen competitief te zijn. We wonnen in 2009 onze eerste race, vier jaar nadat we waren toegetreden tot de sport.' Het was Sebastian Vettel, die tijdens de Grand Prix van China het dominante Brawn GP wist te verschalken.

De tevredenheid in het team was groot en het doel was eigenlijk al bereikt. 'Maar het voelde zo goed, dat we dachten: We willen dat nog een keer voelen. Wie had ooit gedacht dat we 99 overwinningen later een century aan zeges zouden bereiken.' Horner heeft vooral veel lof over voor de mensen die achter de schermen werken bij Red Bull. 'Er zijn zoveel onbezongen helden die hebben bijgedragen aan deze ongelooflijke prestatie. Dus het is iets waar het hele team ongelooflijk trots op is.'

Horner: 'Het moest leuk zijn'

Dat de Oostenrijkse renstal nu honderd zeges heeft weten te boeken, is volgens de teambaas te danken aan de visie van Mateschitz. Ondanks dat de mede-oprichter van het energiedrankjesbedrijf wilde winnen, wilde hij niet uitstralen dat het raceteam ook een bedrijf was. 'Het moest leuk zijn, maar hij was ook competitief ingesteld. Hij wilde meestrijden, hij wilde winnen. Hij was een racer. Hij was een Formule 1-fan, zeer gepassioneerd over de sport. En natuurlijk was de Formule 1 voor hem en Red Bull een geweldige manier om het merk en het product te promoten', aldus Horner.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws