Voormalig coureur Johnny Herbert denkt dat Max Verstappen, ondanks zijn dominante 2023-seizoen, nog altijd steeds beter wordt. Daarbij speelt ook de leeftijd van de pas 26-jarige drievoudig wereldkampioen een belangrijke rol. Herbert denkt verder dat de onrust rondom teambaas Christian Horner weinig invloed zal hebben op de resultaten.
Eerder deze maand werd bekend dat er een onafhankelijk onderzoek naar Horner geopend is. De details zijn nog niet bekend, en aangezien het onderzoek nog gaande is, zijn de gevolgen voor de 50-jarige Brit ook nog niet bekend. 'Een perfect scenario bestaat niet', zegt Herbert daarover bij Grosvenor Sport. 'Het grootste gedeelte van het belangrijke ontwikkelingswerk is al gedaan. De auto's die we nu in Bahrein zien, zijn al ontwikkeld voordat de situatie omtrent Horner naar buiten kwam.'
Verstappen begint pas op gang te komen
'Red Bull zal waarschijnlijk beter dan ooit zijn', voorspelt de Britse drievoudig Grand Prix-winnaar. 'Max richt zich puur op zijn eigen werk en op wat in de cockpit gebeurt. Hij zal alleen maar beter worden, omdat hij steeds volwassener wordt. Hij zal beter zijn dan vorig jaar', vermoedt Herbert. Een opvallende uitspraak, aangezien de Limburger in 2023 bijna alles wist te winnen.
'We hebben het beste van Max nog niet gezien. We gaan nu de volgende stap zien van iemand die al een ongelofelijk verhaal heeft neergezet, en nu al geweldig is, maar alleen nog maar beter zal worden', vervolgt de voormalige teamgenoot van onder meer Michael Schumacher. 'Je bent bij je successen wel ook afhankelijk van je auto. Ik verwacht dat Red Bull gewoon zal presteren, maar de andere teams zullen Red Bull wel steeds meer onder druk zetten en het gat gaan dichten.'
Herbert vermoedt dat de grootste bedreiging uit Italië zal komen. 'Ik denk dat Ferrari de meeste druk op Red Bull zal zetten dit seizoen. In de tweede helft van 2023 kwamen ze steeds beter in vorm, en de sfeer in het team leek heel goed te zijn. De strategie werd ook steeds beter', kaart Herbert aan. De strategie vormt al jarenlang een zwakke plek bij Ferrari.
Sidepods van RB20 vallen op
Herbert deelt vervolgens zijn oordeel over de sterk gewijzigde RB20. 'Het belangrijkste werk is gedaan aan de sidepods. Alle teams proberen richting het Red Bull-concept toe te werken. Als je ziet wat voor auto Red Bull vorig jaar gebruikte, en hoe sterk hun DRS was, dan is het logisch dat iedereen dat probeert na te bootsen. De sidepods zullen ervoor moeten zorgen dat de vloer zo goed mogelijk werkt, en je zoveel mogelijk neerwaartse druk genereert.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties