Er komt altijd veel spanning kijken bij de onthulling van de nieuwe Ferrari-bolide. Een dag voor Valentijnsdag haalt de Italiaanse renstal het doek van de SF-24, en daarmee moeten Charles Leclerc en Carlos Sainz het team van Red Bull Racing zien uit te dagen. Met de presentatie van de SF-24 nadert het car launch-seizoen zijn einde. Alleen Mercedes, McLaren en Red Bull moeten hun auto nog officieel presenteren.
Ferrari stond de afgelopen weken al flink in de spotlights. Dat had helemaal niets te maken met het aankomende seizoen, maar met 2025. Lewis Hamilton zal zich dat seizoen namelijk bij de Italiaanse renstal gaan voegen. Twee weken geleden kwam het gerucht over een overstap van de zevenvoudig wereldkampioen naar buiten en dat werd dezelfde dag nog bevestigd door zowel Ferrari als Mercedes. Hierdoor moet Carlos Sainz het veld gaan ruimen.
Ferrari moet nu dus laten zien dat het Red Bull kan uitdagen. Hamilton wil immers zijn achtste wereldtitel winnen en dat doet hij graag bij de Scuderia. Vorig jaar eindigde Ferrari op de derde plek in het constructeurskampioenschap na een matige start van het seizoen. Vooral Leclerc had pech van technische malaise en ook de bandenproblemen waren nog niet opgelost. Naarmate het seizoen vorderde, werd Ferrari sterker, maar het was niet voldoende om Mercedes te verslaan.
Meer geel, maar nog altijd veel rood
Gedurende de week deelde Ferrari wat teasers van de nieuwe Formule 1-bolide. Daarin werd duidelijk dat de auto meer gele accenten zou gaan hebben. Dat werd ook duidelijk toen Ferrari de nieuwe racepakken van Leclerc en Sainz onthulde. Enkele teams hebben ervoor gekozen om grote kale stukken carbon op de auto te laten om gewicht te besparen. De Ferrari-bolide is uiteraard overwegend rood, maar er zijn ook kale stukken carbon te zien.
Daarnaast is het duidelijk dat de Italiaanse renstal geinspireerd is door de RB19 van Red Bull. De meeste teams maken nu de stap naar het concept dat in 2022 en 2023 wist te domineren. De zogeheten badkuipvorm bij de sidepods is dan ook verdwenen. Na de onthulling van de nieuwe auto krijgen Leclerc en Sainz direct de tijd om de auto aan de tand te voelen. Op het circuit van Fiorano heeft Ferrari de eerste testmogelijkheid van het jaar tijdens de shakedown.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties