Pierre Waché, technisch directeur van het team van Red Bull Racing, ziet dat de renstal een flinke uitdaging is aangegaan met haar eigen motorafdeling. Red Bull Powertrains is uit de grond gestampt, waardoor de huidige leider in het constructeurskampioenschap in 2026 met haar eigen krachtbron moet gaan rijden. Waché ziet dat Red Bull de juiste voorbereidingen heeft getroffen en de Fransman kijkt uit naar het eindproduct.
Nadat Honda besloot om definitief uit de Formule 1 te stappen, begon Red Bull aan haar eigen motorafdeling. Toch leek de Oostenrijkse renstal het niet alleen te gaan doen vanaf 2026. De gesprekken tussen Red Bull en Porsche waren tot voor kort in een vergevorderd stadium en een akkoord leek niet ver weg te zijn. Toch kwam het niet tot een samenwerking tussen beide partijen. Het was uiteindelijk Red Bull dat zelf de stekker uit de onderhandelingen trok.
Nu lijkt Red Bull het dus volledig alleen te gaan doen. Christian Horner is louter positief over Red Bull Powertrains, maar Waché weet dat het ook een sprong in het diepe is. 'Het is echt een hele grote uitdaging', vertelt de technisch directeur tegenover Motorsportweek.com. 'Toch focus ik me nu op het huidige kampioenschap, maar het is duidelijk dat het team een flinke uitdaging aan is gegaan. Zeker nu we alles vanaf nul moeten opbouwen.'
Waché: 'Alles op de juiste plek gezet'
Het project van Red Bull heeft in de afgelopen maanden wel flinke stappen gezet. 'We hebben alles op de juiste plek gezet, er staat een gebouw, en we hebben de dynos getest. Bovendien hebben we veel mensen aangenomen.' De Oostenrijkse renstal heeft ongeveer driehonderd mensen aangetrokken voor Red Bull Powertrains, waaronder een aantal mensen van Mercedes. 'Er komt een flinke leercurve aan, maar we hebben de tijd. De motivatie die ik zie binnen het team is alleen maar goed', aldus Waché.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties