Jock Clear, senior performance engineer bij Ferrari, heeft een boekje open gedaan over het gaspedaalprobleem van Charles Leclerc in de slotfase van de Grand Prix van Oostenrijk. Zo keek men van de Italiaanse renstal vol nervositeit naar de problemen van hun coureur, die over de boordradio meldde dat zijn pedaal bleef hangen en dus gas bleef geven.
'Het begon allemaal met kleine problemen met het gaspedaal, maar we hadden goede hoop dat de situatie zou uitpakken zoals we wilden', vertelt Clear tegenover de Spaanse tak van Motorsport.com. 'Natuurlijk hadden we twee mogelijkheden: of het was zo voorbij of het was helemaal kapot. Gelukkig ging het deze keer goed, zoals gepland, maar we waren erg nerveus. Positief was dat de auto een goed tempo had.'
Leclerc 'reed zo voorzichtig mogelijk' ondanks jagende Verstappen
Clear benadrukt dat Leclerc het erg lastig had in de slotfase, nadat teamgenoot Carlos Sainz al eerder uitviel met motorproblemen en Max Verstappen vol kon pushen in jacht op de overwinning: 'Charles probeerde de laatste paar ronden zo voorzichtig mogelijk te rijden. Het is vergelijkbaar met een situatie waarin je opzettelijk probeert te sturen zonder je voet volledig van het gas te halen.
'Charles kon niet remmen zoals hij wilde, omdat hij het eerder moest doen', gaat de Britse ingenieur van Ferrari verder met zijn verhaal. 'Vanwege Verstappen, die dezelfde banden had als wij, konden we niet vertragen, maar hij deed het geweldig. Charles maakte zich zorgen over het probleem, maar ik kan me voorstellen wat er door zijn hoofd ging.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties