Audi kijkt met veel positiviteit naar de voorbereidingen voor de intrede in 2026. Het Duitse automerk wil dit jaar al de eerste krachtbron laten draaien op de testbank en tegelijkertijd alle andere processen optimaliseren. Door een intrede te doen in de koningsklasse van de autosport hoopt Audi ook het wereldwijde bereik van het merk te vergroten. Daarbij focust Audi zich vooral op een markt waar de Formule 1 in de aankomende jaren zich ook op wil focussen.
Audi is momenteel in Shanghai om een update te geven over het Formule 1-project. Het Duitse automerk heeft in de afgelopen maanden veel werk verzet op het gebied van de motor. 'De eerste volledige hybride krachtbron, bestaande uit de verbrandingsmotor, elektrische motor, batterij en elektronische regelmodule, zal voor het einde van dit jaar op de testbank draaien en zal de basis vormen voor het toekomstige voertuigconcept', geeft Audi aan in een persbericht. 'Daarnaast zal de dynamische ontwikkelingssimulator in Neuburg aan de Formule 1-normen worden aangepast en dat zal de verdere ontwikkeling van de Audi-aandrijflijn bevorderen.'
Oliver Hofmann, onderdeel van het raad van bestuur, is dan ook tevreden met de progressie van het team. 'Het Audi Formule 1-project is de afgelopen maanden echt van de grond gekomen. In de lopende conceptfase van de aandrijflijn wordt de basis gelegd voor onze aandrijflijn voor 2026.' Hierbij wordt veel aandacht geschonken aan detailwerk, bijvoorbeeld op het gebied van productietechnologieën. 'Efficiëntie is immers een sleutelfactor voor de Formule 1 en de mobiliteit van de toekomst. Deze benaderingen zullen beide werelden bevorderen.'
'Betrokkenheid Audi in F1 zal sportieve focus versterken'
Dat Audi zijn intrede wilde doen in de Formule 1 komt niet als complete verrassing. De sport lijkt populairder dan ooit tevoren en daar wil het Duitse merk van profiteren. 'Wij zijn ervan overtuigd dat onze betrokkenheid bij de Formule 1 de sportieve focus van Audi zal versterken', geeft Markus Duesman aan. 'De raceklasse vergroot voortdurend zijn wereldwijde bereik, vooral onder jonge doelgroepen en in onze belangrijkste verkoopmarkt: China', aldus het lid van de raad van bestuur.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties