Robert Doornbos voorziet een moeilijke tijd voor Ferrari. De analist zag samen met Olav Mol dat het voor Ferrari zo langzamerhand dramatische vormen begint aan te nemen, met problemen waarmee het team kampt in de laatste paar races. Eerder was het Red Bull Racing dat problemen kende, maar de situatie waarin Ferrari momenteel verkeerd lijkt toch als moeilijker te worden aanschouwd. Met alle klantenteams die ook problemen ervaren, lijkt het toch echt iets fundamenteels te zijn.
Tijdens de nabeschouwing in het Race Café kon Mol maar één woord bedenken dat passend was voor het huidige momentum van Ferrari. 'Dra-ma-tisch. De laatste tijd waren er al wel wat signalen, want Alfa Romeo had al wat problemen op de vrijdagen. Je zit nu ook nog eens met het bevriezen van de motoren. Je kunt dan nog wel één of twee dingetjes doen met de betrouwbaarheid, maar ik denk dat ze op het randje zitten, en ze hebben ook gewoon nieuwe motoren gestoken he', zo herinnert de commentator aan de hoeveelheid onderdelen die het team er al doorheen heeft gejaagd.
Voor Alfa Romeo was het dit keer niet een probleem op de vrijdag, maar op de zondag, want Guanyu Zhou moest zijn auto parkeren. En niet alleen Alfa Romeo kende problemen, ook het andere klantenteam Haas kende een uitvaller, met een probleem dat Doornbos bekend voor kwam. 'Die van Magnussen klonk een beetje zoals die van Leclerc in Barcelona, toen hij de turbo verloor. Vergeet niet, daar verloor Leclerc de overwinning ook gewoon vanwege motorproblemen. Kijk, je kunt wel een hele snelle auto hebben op zaterdag, 75% van de poles zijn voor Charles Leclerc, maar op zondag is de auto gewoon niet goed genoeg, qua betrouwbaarheid.'
Komt Ferrari er bovenop?
De analist denkt dan ook dat het een moeilijk verhaal wordt voor de Italianen om de huidige gang van zaken om te draaien. Concurrent Red Bull heeft deze problemen namelijk al gehad, maar het moment waarop ze bij Ferrari komen lijkt toch een stuk ongelukkiger te zijn. 'Bij Red Bull was het in het begin natuurlijk niet betrouwbaar en hadden we allemaal zoiets van 'lastig, hoe kom je er bovenop', gelukkig zijn ze er bovenop. Maar bij Ferrari leek alles in kannen en kruiken, maar verliezen ze nu de controle, en hoe kom je nu hier weer bovenop?', zo vraagt Doornbos zich hardop af hoe Ferrari zich uit deze problemen gaat worstelen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties