David Coulthard zou naar verluidt oren hebben om vanaf 2022 Formule 1-programma's te maken voor het Nederlandse publiek. Vanaf volgend seizoen zijn de uitzendrechten in handen van het Scandinavische NENT en de Schot hoopt dan te profiteren van nieuwe kansen op de TV-markt.
Coulthard zou met zijn productiebedrijf Whisper, waarmee hij al enkele jaren sportproducties maakt, nu ook de Nederlandse markt willen betreden, zo schrijft Formule 1 MAGAZINE. NENT zal via Viaplay de Formule 1 gaan uitzenden in Nederland en middels een zogeheten 'tender' zal men na de zomer een aantal opdrachten en eisen uitschrijven aan TV-producenten, die vervolgens moeten gaan concurreren om de programma's te gaan maken. Southfields, de producent die op dit moment de programma's van Ziggo Sport maakt, lijkt ook nog altijd in de race voor zo'n tender.
Coulthard geeft aan dat hij zeer geïnteresseerd is in een stap op de Nederlandse markt. 'Ik weet nog niet precies hoe en wat, maar ik hoop dat we mee kunnen doen. Als het kan, zullen we ons op de tender gaan inschrijven. We hebben de mankracht, ideeën en kennen de Formule 1 natuurlijk goed. Daarnaast hebben we een goede relatie met Max Verstappen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties