Bij Sky Sports werd uitgebreid teruggeblikt op de Grand Prix van Spanje, die werd gewonnen door Max Verstappen. Charles Leclerc en Carlos Sainz kenden beiden pech tijdens de race. Leclerc viel uit met een probleem aan zijn turbo en Sainz kwam in de grindbak terecht en moest de race uitrijden met schade.
De analisten bij Sky Sports waren zeer te spreken over de prestatie van Verstappen en Red Bull Racing: 'Het is een geweldig resultaat voor het team. Daar waar Verstappen eerst problemen kende met de wind en terugviel naar P4, had hij daarna ook last van een kapotte DRS. Toch kwam Verstappen sterk terug, mede door een goede strategie van zijn team en de hulp van Pérez', zei analist en oud Formule 1-coureur Damon Hill.
Discussie over teamorder bij Red Bull
Natuurlijk was er bij de analisten ook de nodige discussie over de teamorder van Red Bull. Het Oostenrijkse team vroeg Perez Verstappen door te laten gaan, nadat de Nederlander laat in de race voor de derde keer was gestopt. Martin Brundle vond de stap van het team logisch maar kijkt ook met wat medelijden naar Pérez: 'Het was een logische beslissing van het team, wat met Verstappen de wereldtitel wilt winnen. Voor Pérez is dit natuurlijk moeilijk, je wil niet dat je teamgenoot denkt dat je een goede teamspeler bent.'
Problemen bij Ferrari
De problemen van Ferrari waren natuurlijk ook onderwerp van gesprek. 'Het was heel ongelukkig voor Leclerc, hij had de hele race onder controle en heeft nu de pech die Verstappen ook had, eerder dit seizoen', zegt Anthony Davidson. Brundle vervolgde met zijn mening over Sainz: 'Hij heeft pech vandaag, maar hij moet echt werken aan een foutloos weekend. Op deze manier vindt hij geen vertrouwen en zal het alleen maar moeilijker zijn om Leclerc bij te benen.'
Ted Kravitz ging bij zijn gridwalk nog verder in op de moeizame seizoensstart van Carlos Sainz: 'Binotto heeft gezegd dat Sainz niet zo'n agressieve afstelling kan rijden als Leclerc dat wel kan. Sainz zal dus een compromis moeten vinden en moet uitkijken dat niet het gehele team achter Leclerc gaat staan.' Karun Chandhok zegt verder dat het probleem van Ferrari een kapotte turbo was: 'Je kunt het horen via de onboardcamera, je hoort ineens de turbo fluiten en daarna valt de power weg. Ferrari zal dus moeten kijken waar dit probleem ligt om het te voorkomen bij de volgende races.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties