Bearman ontkent 'ongezonde geruchten' dat hij voor Haas rijdt in 2025: 'Probeer het te negeren' Formule 1
Formule 1

Bearman ontkent 'ongezonde geruchten' dat hij voor Haas rijdt in 2025: 'Probeer het te negeren'

Bearman ontkent 'ongezonde geruchten' dat hij voor Haas rijdt in 2025: 'Probeer het te negeren'

Oliver Bearman heeft benadrukt dat hij nog niet zeker is van een Formule 1-zitje bij Haas voor 2025. De 19-jarige Brit imponeerde tijdens zijn debuut in de koningsklasse van de autosport in Djedda eerder dit seizoen toen hij Carlos Sainz verving en maakt zich in Barcelona op voor zijn tweede FP1-sessie in de VF-24. Toch is de Amerikaanse renstal nog niet rond met de Ferrari-youngster.

De geruchtenmolen draait op volle toeren. Er zijn nog heel wat zitjes beschikbaar voor 2025, onder meer bij Haas. De Amerikanen hebben al zeker één plaats op te vullen. Nico Hülkenberg trekt na dit seizoen naar Sauber, maar ook de toekomst van Kevin Magnussen is nog onzeker. Verschillende media meldden dat Bearman een deal getekend zou hebben bij Haas, maar dat ontkent de talentvolle Brit, momenteel actief in de F2, ten stelligste.

'Er wordt volop gespeculeerd, maar die geruchten hebben geen draagkracht', zei Bearman tegen de internationale media in Barcelona in aanloop naar wat zijn tweede vrije training voor Haas dit seizoen zal worden. Eerder kwam hij ook al in actie in Imola. 'Ik blijf gefocust en probeer de geruchten te negeren want het is niet gezond.' Bearman wilde eveneens (nog) geen tijdstip geven wanneer hij zijn toekomstplannen uit de doeken zal doen. 'Mijn enige doel is om goed te blijven presteren. Ik was tevreden met mijn VT1-sessie in Imola, dus die lijn wil ik aanhouden.'

(lees verder onder de afbeelding)

Bearman ontkent dat hij voor Haas rijdt in 2025: 'Geruchten hebben geen draagkracht'
Oliver Bearman tijdens VT1 in Imola.

Formule 1-droom van Bearman

'Uiteraard is het mijn doel om een zitje te bemachtigen. Dat ga ik niet verbergen of ontkennen', gaf Bearman ook wel eerlijk toe. De academiecoureur van Ferrari identificeerde eveneens zijn grootste werkpunten. 'In het algemeen pik ik dingen snel op. Dat is één van mijn sterktes, en dat heb ik bewezen in Saudi-Arabië en in Imola. Maar wanneer ik een simulatierondje op de zachte banden moet doen, gaat het wat moeizamer. Dat is nog een grote stap omdat het wegdek voortdurend evolueert. Plots kan de tractie een stuk hoger zijn en het brandstofniveau lager. Op dat vlak moet ik nog leren het maximale uit de auto te halen.'

Er is nog werk aan de winkel, weet Bearman, maar de youngster beseft ook dat hij niets hoeft te overhaasten. 'Ik moet me er nog niet te druk over maken. Het is iets dat vanzelf gaat komen als ik meer ervaring op doe en meer rondjes rijd. Ik maak er me geen zorgen over. Het is gewoon een werkpunt voor mezelf, meer niet', sloot Bearman af.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws