Albers ziet dominantie Red Bull verdwijnen: 'Leuk om te filosoferen hoe dat komt' Opinie
Opinie

Albers ziet dominantie Red Bull verdwijnen: 'Leuk om te filosoferen hoe dat komt'

Albers ziet dominantie Red Bull verdwijnen: 'Leuk om te filosoferen hoe dat komt'

Christijan Albers denkt dat het goed voor de sport is dat Red Bull Racing momenteel niet langer met kop en schouders boven de rest van het veld uitsteekt. In Monaco ging het voor geen meter bij het Oostenrijkse team, maar het Circuit Gilles Villeneuve zal volgens Albers een stuk beter passen bij de karakteristieken van de RB20 en dus verwacht de voormalig F1-coureur dit weekend een sterker Red Bull.

Voorafgaand aan het raceweekend in Canada stelden Max Verstappen en adviseur Helmut Marko geen bijzonder hoge verwachtingen. Red Bull zou in ieder geval zeker niet de grote favoriet voor de zege in Montréal zijn. Albers wijst de kampioensformatie ook niet direct als favoriet aan in Canada, maar verwacht wel dat Red Bull op het Circuit Gilles Villeneuve een stuk beter voor de dag zal komen dan twee weken geleden in de nauwe straten van Monte Carlo. In zijn column voor De Telegraaf ligt hij zijn voorspelling toe.

'Omdat ze het daar goed voor elkaar hebben als het gaat om de snelheid op de rechte stukken, mede dankzij het sterke DRS-effect, en het feit dat die RB20 weinig drag, weinig weerstand, heeft', noemt Albers een sterk punt van de RB20 waar Red Bull in Canada profijt van kan hebben. 'Natuurlijk zijn er ook de nodige chicanes en de Red Bull gaat niet soepel over de kerbstones, maar het is daar wel wat vloeiender dan in Monaco', aldus Albers.

Albers juicht kleinere verschillen topteams toe

De afgelopen races hebben aangetoond dat het niet langer vanzelfsprekend is dat Verstappen en Red Bull komend weekend wel weer even gaan winnen. De dominantie lijkt verleden tijd te zijn en dat is volgens Albers alleen maar goed. 'Voor de neutrale kijker is het wel mooi dat teams als Ferrari en McLaren dichterbij komen. En het is ook wel leuk om een beetje te filosoferen hoe dat komt', zegt Albers, die daar vervolgens zelf meteen mee begint.

'Rob Marshall was een chief designer bij Red Bull en heeft eerder de overstap gemaakt naar McLaren. Dan zie je toch wel dat zij een duidelijke richting zijn ingeslagen en die auto steeds meer op de Red Bull lijkt. Je ziet bijvoorbeeld bij Aston Martin dat de technisch directeur daar, Dan Fallows, ook een Red Bull-verleden heeft. Maar hij was daar hoofd aerodynamica en dat is toch wat anders. Want Aston Martin kakt nu toch aardig in. Zo zie je hoe belangrijk het is in de Formule 1 om de juiste mensen weg te kopen bij de concurrentie', aldus Albers.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws