Max Verstappen heeft in gesprek met Motorsport.com zijn visie gegeven op de krachtbron van Renault. Volgens de FIA is het verschil tussen deze zelfde krachtbron en die van Ferrari en Mercedes niet baanbrekend groot. Bij Red Bull Racing denken ze daar echter anders over.
'Ik denk dat wij een iets andere analyse hebben. Maar ik heb gehoord hoe ze de berekeningen hebben gemaakt. Je kunt niet alle snelle ronden op vol vermogen buiten beschouwing laten. Zo kun je niet rekenen. Je moet de snelle ronden ook meenemen. Maar daar kun je heel lang over discussiëren, uiteindelijk zijn we als team gewoon te langzaam. We zullen zowel het chassis als de motor verder moeten verbeteren', begint Verstappen.
De jonge Nederlander moet vanaf P7 starten zondagmiddag. 'Als alles eigenlijk redelijk goed loopt het hele weekend, qua wat er mogelijk is met onze snelheid, en van Q2 naar Q3 loopt het helemaal niet, dan is het natuurlijk gewoon balen dat je uiteindelijk zevende staat. Maar daar kunnen we niets meer aan veranderen. Ik weet niet wat er gebeurde. In Q3 liep het op beide setjes nieuwe banden gewoon niet meer in de laatste sector. Ik had te veel overstuur in bocht dertien en dan blijf je gewoon glijden. Dit was gewoon niet goed.'
Ondanks de slechte uitgangspositie houdt Verstappen hoop. 'Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen na de eerste ronde. Bij de start is ook nog wel wat mogelijk. Je hebt hier een lang recht stuk en bij bocht twee gebeurt altijd wel wat. Het is even afwachten, maar er kunnen daar nog wel veel dingen gebeuren. Sowieso in de race trouwens. Ik denk dat je er wel dicht bij kan blijven zitten omdat er lange rechte stukken zijn waar je gemakkelijk iemand kunt volgen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties