De coureurs en hun ingenieurs hadden tijdens een redelijk chaotische sessie weer het één en ander te bespreken. Zo raakten Nikita Mazepin en Carlos Sainz nogal gefrustreerd door elkaar, was Max Verstappen niet blij met de balans van zijn auto en was Sergio Pérez niet blij met zijn helm. De beste boordradio's heeft F1Maximaal op een rijtje gezet.
We beginnen bij Pérez, die niet helemaal gelukkig was met zijn helm. De Mexicaan kreeg een walm aan lucht binnen via verschillende openingetjes en was daar niet blij mee: 'Er komt allemaal lucht door mijn helm, dus ik moet naar binnen om hem om te wisselen voor mijn tweede run.'
Vervolgens kwamen Mazepin en Sainz elkaar tegen op het stratencircuit in Baku. De Rus hield Sainz op het lange rechte stuk even op: 'Hij houdt mij eerst op en verwacht dan dat ik hem help?', vraagt Mazepin zich af wanneer Sainz achter hem rijdt. De Ferrari-man reageerde ook: 'Deze gast... Hij zit altijd voor je als je bezig bent met een ronde.' Ze worden waarschijnlijk geen vrienden van elkaar.
Verstappen en Hamilton klagen over hun auto's
Verstappen was ook niet de gelukkigste man in de middagsessie. De Nederlander klaagde over de balans van de RB16B van Red Bull Racing: 'Kunnen we de balans weer terugzetten naar die van vanochtend? Ik heb in de trage bochten nauwelijks grip.' Ingenieur Gianpiero Lambiase vroeg hem waar hij de problemen voelde: 'Voornamelijk aan de voorkant, ten opzichte van vanochtend is het een wereld van verschil.'
Het begon haast een depressieve sessie te worden voor de coureurs. Ook Lewis Hamilton was niet te spreken over zijn auto. En dat liet hij merken: 'Doe maar wat nodig lijkt, ik ga toch niet sneller rijden. Ik weet niet waar we al die tijd verliezen.' De zevenvoudig wereldkampioen is duidelijk nog steeds niet helemaal blij met zijn bolide, net als in Monaco.
Complimenten voor Mazepin, Leclerc en Verstappen minder blij
Mazepin kreeg tijdens de sessie complimenten van zijn ingenieur. Hij kreeg namelijk enkele instructies tijdens het rijden om aanpassingen door te voeren aan sommige instellingen. Toen hij klaar was, mocht hij de lovende woorden in ontvangst nemen. Mazepin reageerde op eigen hilarische wijze: 'We zijn niet meer in Monaco', verwijzend naar hoe lastig het was om iets dergelijks te doen tijdens het vorige race-weekend.
Aan het einde van de sessie waren Charles Leclerc en Verstappen ook nog even te horen. De eerstgenoemde klaagde over zijn banden, vertellende dat ze stuk gereden waren en dat hij nog wel eens had kunnen crashen. Verstappen deed wederom zijn beklag bij Lambiase: 'Maat tijdens die laatste ronde voelde ik ineens hevige vibraties.' Dat was waarschijnlijk niet het meest prettige gevoel dat de Nederlander had kunnen voelen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties