Toto Wolff legt uit waarom hij boos werd tijdens de vergadering tussen de teambazen in Canada. De teambazen van de Formule 1 kwamen op het Circuit Gilles Villeneuve bijeen om te praten over porpoising, maar de meeste teambazen keerde zich tegen de Oostenrijker. Volgens Wolff heeft elk team last van stuiteren, maar durft niet iedereen het toe te geven.
Meerdere teambazen hebben gesproken over de vergadering in Canada. Zij zeiden allemaal dat Wolff boos werd en de Mercedes-teambaas geeft het toe. 'Ik werd daar om twee redenen kwaad', vertelt Wolff bij oe24.at. 'Ten eerste werden we beschuldigd van gesjoemel met de FIA, aangezien mijn legaal adviseur nu de uitvoerend directeur is bij de FIA. Ik kan garanderen dat zij heel erg integer is. Ten tweede zag ik dat de teambazen hun coureurs probeerden te beïnvloeden door ze te laten zeggen dat porpoising geen gezondheidsprobleem is.'
'Je kan je coureurs niet op die manier beïnvloeden', vervolgt Wolff. De teambaas gaf eerder al aan dat minstens één coureur van elk team al een keer had gezegd dat het stuiteren een probleem is voor de gezondheid. De Oostenrijker weet dat er maar twee coureurs zijn die er niks over zeggen. Althans, niet in de media. 'De enige coureurs die er niks over zeggen zijn Leclerc en Verstappen, maar achter gesloten deuren praten ze er wel degelijk over.'
Wolff: 'Ferrari stuiteren het meest, maar zijn wel het snelst'
Meerdere mensen hebben gezegd dat Mercedes de rijhoogte moet verhogen om het stuiteren tegen te gaan. Volgens Wolff is dat niet zo makkelijk. 'Dat is een hele vereenvoudigde uitleg. Ferrari stuitert op dit moment het meest en daarna komen wij. Red Bull heeft er het minste last van, maar ik kan garanderen dat alle auto's er mee te maken hebben. Dat wij langzaam zijn heeft met hele andere dingen te maken. Ferrari stuitert bijvoorbeeld het meest, maar ze zijn ook het snelst.'
Upgrade Mercedes op Silverstone
Mercedes gaat zich voor de volgende race op Silverstone proberen te verbeteren met een update. 'We hebben het gevoel dat we de juiste richting op gaan, maar we willen nog niet te optimistisch zijn. Desondanks denk ik wel dat de baan onze auto zal liggen.' Helmut Marko was een stuk positiever over Mercedes, aangezien de adviseur van Red Bull Racing zei dat hij Mercedes als concurrent ziet in Groot-Brittannië. 'Daar zegt hij iets nieuws. Ik voel me haast gevleid, en ik zou graag zijn optimisme delen, maar dat kan op het moment gewoon niet', besluit de Mercedes-teambaas.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties