Viaplay gaat klanten die problemen ervaren met de streamingdienst, ook echt compenseren. Dat meldt de Consumentenbond maandag. Met name de trouwe kijkers van de Formule 1 klagen al sinds de overstap naar Viaplay over slechte streams, de slechte bereikbaarheid van de klantenservice en het gegeven dat Viaplay de consumenten zelf vaak de schuld geeft van de problemen. Het platform werd eerder al opgeroepen om met een oplossing te komen.
In de afgelopen maanden zijn de klachten op streamingdienst Viaplay niet minder geworden. Eerst werden de problemen nog geweten aan opstartproblemen, maar volgens de kijkers hielden de problemen zich aan. In de voorbije weken zijn er in verschillende media al meerdere items gemaakt over Viaplay. Zo was de streamingdienst het onderwerp van een item van het televisieprogramma Kassa. Daar leek Viaplay niet met een compensatie te gaan komen, maar die is nu wel onderweg.
Consumentenbond: 'Dit is hoognodig'
De compensatie die Viaplay kan geven zou bijvoorbeeld een prijsverlaging zijn voor de periode dat de streamingdienst niet goed werkte. Consumenten zouden er ook nog voor kunnen kiezen om hun abonnement stop te zetten, en dan krijgen ze ook hun geld terug. 'Het is goed om te zien dat het bedrijf in beweging komt, zegt Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond. 'Dat is hoognodig, want ook afgelopen raceweekend kwamen er weer veel klachten binnen. Die moeten geholpen worden.'
Volgens de directeur van de Consumentenbond kan Viaplay zich niet voor eeuwig blijven verschuilen achter de bewering dat de oorzaak van de problemen niet bij het bedrijf zelf ligt. Eerder werd de kwaliteit van het internet bij de consument bijvoorbeeld als oorzaak gezien. 'We houden dan ook scherp in de gaten of Viaplay zijn belofte nakomt', besluit Molenaar.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties