Viaplay-CEO Anders Jensen zegt dat de streamingsdienst hard werkt om de problemen van abonnees te verhelpen. Dat vertelt hij in gesprek met de Nederlandse tak van Motorsport.com. Nederlandse Formule 1-liefhebbers klagen al het hele jaar over de beeldkwaliteit van de uitzendingen. Viaplay werkt nu hard om dat op te lossen.
Jensen zegt op de hoogte te zijn van de kritiek van ontevreden klanten: 'We ondernemen actie bij die klanten. Daar speelt ook een aantal technische factoren een rol, maar die pakken we allemaal aan. Sommige zaken hebben we daarbij zelf in de hand, maar andere weer niet. Maar vanuit het oogpunt van de klant maakt dat niets uit. De klant moet de best mogelijke kwaliteit kunnen verwachten.'
Dat Viaplay vooralsnog niet de gewenste beeldkwaliteit kan leveren, heeft volgens CEO Jensen te maken met de technologie. Een streamingsdienst werkt immers anders dan lineaire televisie: 'Het kost tijd om over te stappen naar een streamingdienst met technologieën die nog in ontwikkeling zijn. Het is nog niet mogelijk om bepaalde verwachtingen met de hoge resolutie vanuit de lineaire wereld waar te maken in de streaming. Wij zijn nog niet in staat om dat te doen. Dat gaat uiteindelijk wel lukken, maar dit kost tijd.'
Jensen ziet potentie in F1 op streamingsdienst
Wel ziet Jensen de potentie van Formule 1 in de vorm van streaming: 'De keerzijde is dat streaming overal en altijd beschikbaar is, op elk apparaat en op elk netwerk. Dat is een groot voordeel. Dat zie je ook terug in de prijzen in vergelijking met normale tv-abonnementen.' Ondanks de klachten zou het merendeel van de klanten wel tevreden zijn: 'Ze zijn hier vanuit technisch oogpunt dan ook tevreden mee. Wij pakken de gevonden problemen in ieder geval hard aan. We hebben zelfs onze eigen werknemers naar abonnees gestuurd.'
Als de meeste klanten 'gewoon' tevreden zijn, wat is dan het probleem? Jensen: 'Het heeft meestal te maken met het streamen naar een groter televisiescherm. Het streamen op kleinere apparaten, zoals tablets en telefoons, is dus niet het probleem. Het is dus het casten naar een groter toestel. Daar zijn we op dit moment mee bezig. Het is een vrij kleine groep klanten die je luid hoort, maar dat mag ook en hoort ook zo. Ook zij mogen van ons de best mogelijke service verwachten.'
Bekijk hier waar je de Formule 1 live kunt kijken in 2022!
Also read
Viaplay komt met noodnummer voor klagende klanten: 'We voelen een enorme verantwoordelijkheid'
Viaplay gaat klanten compenseren na aanhoudende klachten over kwaliteit
Wint Verstappen ook in 2022 de GP van Frankrijk? Zet in en krijg minstens 2,20 keer je inzet terug!
Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties