Yuki Tsunoda hoopt in Barcelona op een beter weekend dan afgelopen week in Monaco. De Japanner heeft in ieder geval goede herinneringen aan het Circuit de Barcelona-Catalunya, want een jaar geleden wist de AlphaTauri-coureur met een tiende plaats het laatste punt te pakken. Een jaar geleden werd er echter nog wel een andere lay-out gebruikt. Tsunoda heeft op de simulator alvast kennisgemaakt met de versie waarop komend weekend wordt gereden, maar hij betwijfelt of deze lay-out voor meer spektakel gaat zorgen.
Tsunoda was in Monaco aan een prima race bezig. De Japanner reed lange tijd op de negende plaats, totdat de regen arriveerde en de remmen voor problemen begonnen te zorgen. In Barcelona wacht hem weer een nieuwe kans. 'Ik sta te popelen om weer aan de slag te gaan in Barcelona, waar ik de vorige keer een punt pakte', zegt Tsunoda in een persbericht van AlphaTauri. 'We hebben veel gegevens over onze updates in Monaco, maar op het Spaanse circuit zullen we zeker een duidelijker beeld krijgen van hoe ze werken en of ze ons regelmatiger in de punten kunnen brengen.'
Tsunoda voorbereid op gewijzigde lay-out
Voor de meeste coureurs wordt het komend weekend de eerste kennismaking met de gewijzigde lay-out van het circuit. Ook Tsunoda heeft nog niet eerder gereden op de 'oude' versie van het circuit, die vanaf komend weekend weer in gebruik wordt genomen. Toch heeft hij het Circuit de Barcelona-Catalunya al wel aan de tand gevoeld. 'Ik heb de nieuwe lay-out getest in de simulator. Ik denk dat Alonso de enige coureur is die zich deze versie nog herinnert uit het verleden', zegt Tsunoda, die goed op de hoogte blijkt te zijn.
De Japanner durft niet te zeggen of het verwijderen van de chicane ook tot meer inhaalmogelijkheden gaat leiden. 'Omdat de laatste chicane is verdwenen, zullen de rondetijden wel een stuk sneller zijn dan in voorgaande jaren. Maar ik weet niet of deze wijziging het makkelijker zal maken om in te halen. We gaan het zien. Twee snelle bochten aan het einde van de ronde kunnen wel invloed hebben op de bandenslijtage en die is hier altijd al hoog. Het zal dus een andere aanpak vereisen, ook als de slijtage dit jaar minder is.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties