Nyck de Vries heeft enorm veel zin in het raceweekend op het Circuit de Barcelona-Catalunya. De AlphaTauri-coureur had in Monaco een redelijk goed weekend en ook de AT04 leek competitiever te zijn dan in de races daarvoor. De Nederlander waakt echter voor teveel optimisme en hij stelt dat dit weekend pas voor antwoorden omtrent de AT04 gaat zorgen.
Na de Grand Prix van Miami was De Vries het onderwerp van gesprek. Hing zijn F1-carrière nu al aan een zijden draadje of was het vooral speculatie van buitenaf? Volgens Helmut Marko heeft de Nederlander zijn lot echter nog altijd in eigen hand. In Monaco liet De Vries zich van zijn betere kant zien en ook de AT04 leek een stuk competitiever dan tijdens de eerste races van het seizoen. 'We kunnen een aantal positieve punten meenemen vanuit Monaco, ook al was het resultaat uiteindelijk niet helemaal wat we ervan had verwacht', zegt hij in een persbericht. 'Ik had een probleemvrij weekend en maakte geen fouten. Het was mijn beste kwalificatie van het jaar en qua snelheid zaten we dichterbij de top tien dan we tot nu toe hebben gezeten.'
De Vries neemt dus een positief gevoel mee naar Barcelona, al stelt hij dat AlphaTauri pas tijdens dit weekend een antwoord krijgt op de vraag hoe goed de bolide daadwerkelijk is. 'Onze updates leken te werken, maar we moeten wachten tot in Barcelona. Dat circuit zal ons pas echt antwoorden geven, want Monaco is niet erg representatief. Het betekent dat we genoeg te doen hebben tijdens VT1.'
Barcelona bekend terrein voor De Vries
Het Circuit de Barcelona-Catalunya is voor de meeste coureurs een zeer bekende baan, zo ook voor De Vries. De laatste sector is echter gewijzigd en de AlphaTauri-coureur wil de 'nieuwe' lay-out graag aan de tand voelen. 'Net zoals de meeste coureurs heb ik veel gereden op het circuit in Barcelona. Bijvoorbeeld in de GP3 en in 2019 won ik de sprintrace in de Formule 2. Iedereen beschikt over genoeg data aangezien het circuit ook wordt gebruikt om te testen. Ik hou erg van deze baan en ik kijk ernaar uit om op de nieuwe lay-out te kunnen rijden, hoewel het eigenlijk de oude lay-out is', aldus De Vries.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties