Tanabe: 'Er waren een paar problemen met de Honda-krachtbron' Formule 1
Formule 1

Tanabe: 'Er waren een paar problemen met de Honda-krachtbron'

Tanabe: 'Er waren een paar problemen met de Honda-krachtbron'

Hoewel Red Bull Racing en Honda over het algemeen zeer positief zijn over de ontwikkelingen voor 2021, meldt Toyoharu Tanabe een aantal kleine problemen met de krachtbron in de RB16B. De Japanse motorfabrikant is echter vastberaden dat het voor weinig problemen zal zorgen in het laatste jaar dat Honda en Red Bull samenwerken.

De focus bij Honda ligt nu vooral op de enorme lading aan data die de partijen hebben vergaard. 'Red Bull en AlphaTauri hebben samen 791 rondes gereden met de Honda-krachtbron. Dat komt neer op maar liefst 4281 kilometer', rekent Tanabe volgens een Honda-persbericht. De kilometers die gemaakt zijn met de Japanse motor zijn enorm waardevol voor de Japanners. 'Hierdoor hebben we genoeg data om ons klaar te stomen voor de eerste race van het seizoen.'

Niet alles ging echter even perfect bij de motorfabrikant. 'We hadden een paar problemen met de Honda-krachtbron. Ook met het chassis ging het niet altijd even goed, maar over het algemeen is de betrouwbaarheid en de performance erg goed. We hebben daarnaast ons hele programma afgerond met beide bolides.' Tanabe maakt zich nu op voor twee drukke weken. 'We gaan de nodige veranderingen nog implementeren zodat we zo sterk mogelijk verschijnen bij de eerste Grand Prix.'

Verstappen en Tsunoda konden imponeren in Bahrein

Dat het er goed voor staat bij Red Bull en AlphaTauri, was te zien op de zondagmiddag. Max Verstappen en Yuki Tsunoda eindigden respectievelijk als eerste en tweede in de laatste sessie van de wintertests. Terwijl de Honda-gedreven teams een goede indruk achterlieten, ging het bij andere teams zoals Aston Martin, Ferrari en Mercedes een stuk slechter.

Uiteindelijk zeggen de tijden echter niet alles. De testdagen zijn vooral bedoeld voor zo veel mogelijk data verzamelen, niet voor de snelste ronde neerzetten. Met AlphaTauri als grote winnaar bij het aantal gemaakte rondes, kan Honda genieten van een flinke dosis aan data over de krachtbron die vanaf 2021 gebruikt zal worden voor de Italiaanse én de Oostenrijkse renstal.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws