Het is niet omdat Mercedes drie van de laatste vier races gewonnen heeft dat alles nu perfect loopt. De Duitse renstal heeft in de loop van het seizoen al wel wat zorgen gehad om over te piekeren. Het gestuiter van de wagen, iets wat Mercedes al jaren achtervolgt. Dan speelde onderstuur de rijders weer parten. Nu is er weer een nieuw probleem opgedoken en daar gaat Andrew Shovlin mee aan de slag.
'In Oostenrijk en Boedapest misten we stabiliteit. Dat komt door het feit dat onze banden een hogere temperatuur halen dan bij de andere teams', onthult Shovlin in een gesprek met Autosport.com. 'We weten wat we moeten doen om aan dit aspect te werken.' Dat is het goede nieuws. 'We hebben er de plannen voor, maar het is niet iets wat je kan oplossen met één aerodynamische update. Het zal het resultaat zijn van een paar ontwikkelingen na elkaar.’
Shovlin verwijst naar Silverstone
Een theorie die de ronde doet is dat Mercedes nu last zou hebben van een gebrek aan onderstuur. Omdat er eerder in het seizoen dan weer sprake was van te veel onderstuur, wil Shovlin daar niets van weten. 'Als je kijkt naar hoeveel onderstuur onze wagen had op Silverstone, dat kan niet veel verschillen van McLaren of Red Bull. Anders zouden we er niet in geslaagd zijn om in de eerste stint lichtjes weg te rijden. Ik denk niet dat dat de oorzaak is van het probleem.'
Er moeten dus geen dingen bij gesleurd worden die er waarschijnlijk niets mee te maken hebben. 'Het is enkel een kwestie van de temperatuur van de achterste banden en dat is waar onze focus ligt.' Is er een technische aanpak die de zaak kan verbeteren? Heeft de wagen meer aerodynamica nodig? Het zijn dit soort vragen waar ze bij Mercedes een antwoord op moeten vinden. Shovlin weet dat er verschillende oplossingen mogelijk zijn.
Mercedes heeft nood aan goede ontwikkeling
'Je kan mechanische tools nodig hebben, maar je kunt ook hetzelfde bereiken door de aerodynamische karakteristieken op vlak van snelheid en de bochten aanpakken. Wat we nodig hebben is dat de ontwikkeling in de goede richting gaat', blijft de trackside engineering director het algemeen bekijken. 'We zullen blijven verbeteren tot we zijn waar we willen zijn.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties