George Russell gelooft niet dat het optreden van Mercedes in de Grand Prix van Canada een significante verbetering van de concurrentiepositie van het team betekende. Russell gaf toe dat het tempo van het team in de regenachtige kwalificatiesessie op het Circuit Gilles Villeneuve er soms veelbelovend uitzag. Desalniettemin is hij van mening dat zijn auto behoorlijk veel snelheid nog tekort komt. Volgens de Brit lost Mercedes het ene probleem op, en komen ze dan weer een ander probleem tegen.
Russell vertelt tegen Racefans: 'Hoewel het er op papier beter uitzag, zijn we nog lang niet waar we moeten zijn. We hebben nog niet veel vooruitgang geboekt, maar we werken nog steeds hard om het gat te dichten.'
Het team blijft nieuwe problemen tegenkomen terwijl het de andere problemen oplost, volgens de Engelsman: 'We lossen een probleem op en dan vallen we weer in een andere val. Het porpoising is opgelost, maar als je de auto dichter bij de grond laat rijden, raken we de grond behoorlijk agressief. Er lijkt op dit moment geen goede balans te zijn.'
Mercedes gebruikt verschillende set-ups
Mercedes gebruikte tijdens de race verschillende set-ups op hun auto's, Russell gebruikte een aanzienlijk grotere achtervleugel dan teamgenoot Lewis Hamilton voor meer downforce. 'We hadden gekozen voor een grote vleugel op zijn auto toen we de kwalificatie ingingen om te zien wat we konden doen in de natte omstandigheden, maar we verwachtten dat dit een risico zou zijn in de race', verklaarde Andrew Shovlin.
'Het is echt moeilijk om te weten wat je op elk circuit kunt verwachten met deze auto, maar we hebben de kans in Canada zeker gemaximaliseerd en we hebben wat meer geleerd over de auto. Er valt veel te verbeteren aan de auto, maar de race van zondag heeft ons meer aanmoediging gegeven om door te gaan om dat gat te dichten,' aldus Shovlin.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties