Isack Hadjar heeft aangegeven dat hij al langer wist dat hij de overstap zou maken naar het team van Visa Cash App RB. Gedurende het 2024-seizoen waren er al geruchten over de positie van Sergio Pérez binnen het team, maar in de zomerstop werd besloten om de Mexicaan bij het team te houden. Tijdens het raceweekend in Qatar werd besloten om de coureur van de hand te doen.
Na de laatste race van het seizoen in Abu Dhabi gebeurde er nog een hoop in de wereld van de Formule 1 en met name bij Red Bull. De Oostenrijkse renstal leek nog een keuze te moeten maken over de toekomst van Pérez en daarmee ook de toekomst van het zusterteam. Liam Lawson werd al tijden genoemd als vervanger van de Mexicaan. Vorige week werd bekend gemaakt dat de Nieuw-Zeelander daadwerkelijk naar Red Bull gaat, waardoor Hadjar de kans krijgt bij RB.
De gesprekken die Pérez aan het einde van het seizoen voerde met de leiding van Red Bull waren echter niet bepaald noodzakelijk, onthult de nieuwe RB-coureur. 'Eerlijk gezegd wist ik halverwege het seizoen al wat er allemaal zou gebeuren, maar daarna ging het een beetje op en neer', zegt Hadjar tegenover Canal+. 'Een paar keer werd het bijna bekendgemaakt. We weten hoe het er in deze sport aan toe gaat, vaak veranderen dingen heel snel.'
Een achtbaan aan emoties voor Hadjar
Er waren dan ook minder leuke opties mogelijk voor de Fransman. Hadjar dacht op een gegeven moment dat zijn rol beperkt zou blijven tot reservecoureur van de Oostenrijkse renstal. 'Mijn emoties gingen op en neer, maar het lukte mij goed om gefocust te blijven, goed te presteren en te laten zien dat ik het niveau heb dat nodig is om in de Formule 1 te rijden.' In de Formule 2 kwam Hadjar net tekort voor het kampioenschap. Door een mechanisch probleem in Abu Dhabi kreeg de rijder niet de kans om Gabriele Bortoleto van de titel te houden.
Een week voor de seizoensfinale werd het nieuws binnen Red Bull gebroken. Het duurde alleen nog even voordat de buitenwereld wist wat er zou gebeuren. 'In Qatar hoorde ik dat ik naar de Formule 1 zou gaan. Daarvoor was het zo goed als zeker, maar voordat je iets hebt getekend is dat niet het geval. Na Qatar dacht ik soms nog: f*ck, er gaat nog iets gebeuren. Ik was eerlijk gezegd tot een of twee dagen voor het tekenen nog niet zeker van mijn zaak. We moesten daarna flink wat papieren tekenen, want je weet het met deze mensen in de Formule 1 maar nooit', grapt Hadjar.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties