Adrian Newey snapt dat Max Verstappen problemen had met de wind in bocht 4. Volgens de ingenieur van Red Bull Racing zijn de nieuwe auto's van de Formule 1 heel erg gevoelig voor wind. Ondanks het feit dat Verstappen veel tijd verloor door zijn excursie door de grindbak, wist de Nederlander de race te winnen. Newey weet zeker dat er een spannend slot was geweest als Charles Leclerc niet was uitgevallen.
Verstappen heeft voor de derde race op rij een overwinning weten te boeken. Desondanks is het voor Newey lastig om te zeggen of Red Bull daadwerkelijk de snelste auto had. 'Het was heel erg lastig om te meten hoe goed onze auto was vanwege het probleem met de DRS op de auto van Max', zegt de Brit bij de F1 Nation Podcast. Ook de wind zorgde voor problemen. 'Hij ging er natuurlijk ook af in bocht 4 door die windvlaag. Ik denk dat veel coureurs het lastig hadden met de wind in die bocht. De auto's zijn er heel erg gevoelig voor.'
Uiteindelijk waren Sergio Pérez en George Russell de grootste uitdagers van Verstappen, nadat Leclerc uitviel met een technisch probleem. Newey weet zeker dat de Nederlander en de Ferrari-coureur elkaar waren tegengekomen aan het einde van de race als Leclerc had door kunnen rijden. 'Ik denk dat er een grote kans was dat het inderdaad een spannend slot zou zijn geweest. Ik heb alleen geen idee wie er in die situatie de favoriet zou zijn geweest. Het had echt een strijd geweest die beslist zou worden door de bandendegradatie en strategie.'
Newey wil niet te vroeg juichen
Door de overwinning van Verstappen en de uitvalbeurt van Leclerc heeft Red Bull nu een voorsprong in beide kampioenschappen. Newey wil echter nog niet te vroeg juichen. 'Je kan nooit een te comfortabele voorsprong hebben. We hebben pas zes races gehad van de 22, dus we hebben nog een hele lange weg te gaan. We weten hoe snel het kan omdraaien', besluit de ingenieur van Red Bull.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties