Mol bijt op zijn tong: 'Ik zal voorzichtig zijn, want we moeten respect hebben voor Wolff' Formule 1
Formule 1

Mol bijt op zijn tong: 'Ik zal voorzichtig zijn, want we moeten respect hebben voor Wolff'

Mol bijt op zijn tong: 'Ik zal voorzichtig zijn, want we moeten respect hebben voor Wolff'

Charles Leclerc heeft sinds de Grand Prix in Emilia-Romagna een nieuwe race engineer. Xavier Padros kreeg een 'functie elders' toebedeeld, en daar kon commentator Olav Mol de humor wel van inzien. Mol ging ook in op de prestaties van Mercedes in Italië, al lijkt hij te beseffen dat zijn harde uitspraken niet goed vallen bij Toto Wolff.

Max Verstappen heeft Gianpiero Lambiase, en Leclerc had Padros: waar Verstappen met zijn contactpersoon aan de pitmuur doorgaans goed communiceert, liep het bij Ferrari regelmatig wat stroever. Ferrari kondigde voor Imola dan ook aan dat de Monegask vanaf nu gecoacht wordt door Bryan Bozz, zijn voormalige performance engineer. Of Padros vrijwillig een stapje opzij zette, of dat hij door Frédéric Vasseur vervangen werd, is niet duidelijk.

Padros werkt in ieder geval niet meer voor het Formule 1-team, maar wel nog voor Ferrari. 'Dus die Padros werkt nu aan straatauto's?' vraagt Mol aan zijn collega's van het Race Café van Ziggo Sport. 'Dan koop je straks een Ferrari, en weet je niet meer waar je moet tanken', lacht Mol over de bekende voormalige engineer, die Leclerc regelmatig dubieuze informatie gaf. De man, die vooral bekendstond vanwege de uitspraak 'We are checking' is dus niet meer werkzaam voor het team.

Mercedes stelt teleur

Mol ging verder ook in op de prestaties van Mercedes, dat in 2024 van concept wisselde, en daarbij een stapje terug moest zetten. In Noord-Italië introduceerde Mercedes een pakket aan upgrades, en dat leverde plekken zes en zeven op. 'Ik verwacht meer van hen. Ik zal voorzichtig zijn, want we moeten respect hebben voor Toto Wolff, dat is duidelijk', zo lijkt Mol erop te wijzen dat eerdere kritiek op de Oostenrijker niet goed viel.

Mercedes zou volgens Mol veel competitiever moeten zijn dan het nu is. 'Als je wéér zegt: we weten waar het in zat, en het lek is nu boven, en dan pak je weer de zesde en zevende positie, daar mag je dan niet blij zijn', vindt de commentator. 'Er worden niet genoeg stappen gezet. Het is allemaal braaf en net, en het moet allemaal net gaan. Er zijn weer twee mensen weg', legt Mol de vinger op de zere plek. Mercedes kwam in Imola over een raceafstand ruim een halve minuut tekort, omgerekend een halve seconde per ronde.

Meediscussiëren? Klik hier om je te registreren.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws