Volgens Guanyu Zhou kwam het aannemen van James Key als toekomstige technisch directeur van Alfa Romeo als een verrassing, maar was die verrassing zeker wel aangenaam. De Chinees hoopt dat Key Alfa Romeo kan helpen om een stap vooruit te zetten richting het einde van het seizoen. De Alfa Romeo-coureur vertrouwt dan ook volledig op het project waar Andreas Seidl mee bezig is en de mensen die hij aanneemt.
Seidl, CEO van Sauber Motorsport, nam Key al snel aan. De Oostenrijker is verantwoordelijk voor de voorbereiding op de komst van Audi, wat gaat gebeuren in 2026. Key, die eerder tussen 2010 en 2012 bij Sauber werkte, zal per 1 september bij het team in Hinwil komen. Hij vervangt voormalig technisch directeur Jan Monchaux, die nu met verlof is. Zhou geeft aan dat hij wist dat er veranderingen zouden gaan plaatsvinden bij Sauber in aanloop naar de overname door Audi, maar hij had niet verwacht dat er zo snel een belangrijke aanstelling zou zijn.
'Ik was een beetje verrast, natuurlijk', zegt de Alfa Romeo-coureur in gesprek met Motorsport.com. 'k wist dat er wat dingen aan het veranderen waren binnen het team richting 2026. Maar ik had niet verwacht dat het zo snel zou gebeuren. Ik denk dat Andreas een team probeert op te bouwen dat klaar is voor de komst van Audi', vermoedt Zhou. 'Dus ik ben blij met welke actie Andreas ook onderneemt. En ik heb het gevoel dat hij een goede vent is die weet wat hij doet voor het beste van het team', geeft de Chinees aan, die dus veel vertrouwen lijkt te hebben in de plannen van de voormalig McLaren-teambaas.
'Van mijn kant hoop ik dat James naar het team komt en ons wat andere ideeën kan geven, en dat we gewoon kunnen blijven werken en zelfs een stap verder kunnen zetten aan het einde van het seizoen', gaat Zhou verder. 'Ik weet niet wat er bij McLaren aan de hand was en waarom hij daar moest vertrekken. Maar wat ik heb gehoord is dat ze extreem goed hebben samengewerkt, Andreas en James', legt de Alfa Romeo-coureur uit. 'Ik denk dat zij degenen waren die bij McLaren waren toen ze worstelden, of achteraan eindigden, en ze vervolgens naar een winnende auto hebben gebracht, of meerdere keren op het podium stonden.'
Alle doelen duidelijk: 'We moeten minder drag hebben'
Wat het project van Seidl betreft maakt Zhou zich weinig zorgen. De focus ligt voor nu echter op de prestatie van de auto, die nog altijd te veel drag heeft. 'Ons langetermijndoel voor het team is duidelijk, namelijk het verminderen van de luchtweerstand', zegt Zhou. 'Zodat we op veel circuits niet gedwongen worden om lagere vleugels te gebruiken alleen om ervoor te zorgen dat we geen problemen hebben in de race met de topsnelheid', gaat de Chinees verder. 'Ik denk dat elk pakket nu zeker aerodynamische prestaties heeft, maar een lage luchtweerstand ontwikkelen gebeurt niet in één dag of twee dagen of twee raceweekenden, het is eerder een langetermijnfocus, misschien voor volgend jaar of eind van dit jaar, om iets dergelijks te hebben om deze problemen op te lossen', aldus de Alfa Romeo-coureur.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties