Red Bull Racing-teambaas Christian Horner stelt dat Max Verstappen het incident met George Russell in de eerste ronde, dat schade toebracht aan de sprintrace van de Nederlander, niet zal vergeten. Russell en Verstappen kwamen erg dicht bij elkaar tijdens de eerste ronde van de sprintrace en toen kwamen de bolides uiteindelijk tegen elkaar aan. Dat leverde schade op aan de RB19 en zorgde voor een woordenwisseling tussen de twee achteraf.
Russell en Verstappen gingen in de eerste ronde drie opeenvolgende bochten zij aan zij terwijl ze hard streden om de derde positie. Het contact tussen de twee liet een aanzienlijk gat achter in de sidepod van Verstappen, wat volgens Horner 'driekwart seconde' per ronde waard was. Hoewel hij de verloren plek snel had heroverd, bleef Verstappen na de race verhit en kwam hij verhaal halen bij de Brit.
Horner begrijpt de frustraties van zijn coureur. 'De eerste bocht kon ik mee leven, de tweede bocht was hard racen. In de derde bocht drukte George (Russell, red.) hem naar buiten', zegt de Red Bull-teambaas bij Sky Sports. 'Het was begrijpelijk dat hij geïrriteerd was en dat hij zijn mening liet horen aan George', gaat Horner verder. 'Hij is een competitieve coureur, en als je schade krijgt aan je auto, dan ben je teleurgesteld.'
Verstappen verkondigde aan Russell dat de Brit de volgende keer hetzelfde kan verwachten als de rollen zijn omgedraaid. 'Hij is als een olifant. Dit vergeet hij niet. Max deed het goed bij de herstart en pakte George, toen begonnen de banden oververhit te raken. Met de schade kregen we problemen met de balans. We konden vanuit Milton Keynes horen dat de verschuiving van de balans een flinke handicap was.'
Horner looft Pérez: 'Van hem was het een briljante race'
Teamgenoot Sergio Pérez wist de overwinning van de Sprint naar zich toe te trekken en nadat hij Charles Leclerc had ingehaald, was er voor hem geen vuiltje meer aan de lucht. 'Het was een briljante race van Checo', looft Horner. 'Hij deed het goed in de eerste ronde en wilde gauw in de DRS-zone komen om het gedaan te krijgen. Daarna kon hij zijn banden gaan managen', vertelt de 49-jarige. 'Hij maakte dat mogelijk door een ontzettend goede middensector te rijden. Daarna gebruikte hij de korte DRS en haalde hij in in bocht één.'
Ondanks dat er weinig trainingstijd was dit weekend, zag Red Bull de Sprint maar een beetje als een sessie waarin ze data kon vergaren voor de hoofdrace. Daarin zijn ze een aantal dingen te weten gekomen, zoals dat Ferrari het moeilijker had in de tweede helft van de Sprint. 'We zagen de bandenslijtage van onze concurrenten op die band', verklaart Horner. 'De Ferrari's hadden het lastiger tijdens de tweede helft van de stint. We hebben veel informatie van die sessie die we kunnen implementeren tijdens onze strategie voor zondag.'
Pak maar liefst negen keer je inzet als Leclerc Grand Prix van Azerbeidzjan wint!
Registreer en speel mee bij Jack's en ontvang een mooie free bet tot wel €50 euro!
Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties