Christian Horner vindt dat de FIA de reglementen omtrent de vloer voor 2023 met rust moet laten, zo laat hij weten in gesprek met Eurosport. De teambaas van Red Bull Racing is fel tegen het voorstel om de rijhoogte van de auto's met 25 millimeter te verhogen en tegen maatregelen die flexibele vloeren tegen moeten gaan.
'De regels veranderen, omdat een paar teams het niet bij het rechte eind hadden, is nooit het juiste om te doen', stelt de 48-jarige Engelsman over de voorgestelde reglementswijzigingen voor komend seizoen. Horner doelt onder meer op Mercedes wanneer hij het heeft over teams die het niet bij het rechte eind hadden dit seizoen. De regerend constructeurskampioen is namelijk wel voorstander van de veranderingen.
Mercedes zou volgens Horner profiteren van de reglementswijzigingen, terwijl de Red Bull-topman liever ziet dat de teams zelf hun problemen oplossen en niet de FIA: 'Als je wil dat de teams dichterbij elkaar komen, is de reglementen met rust laten het beste wat je kunt doen', zegt Horner. 'Dan zul je zien dat de teams dichterbij elkaar komen te staan.'
Also read
Horner vindt dat FIA veiligheidskaart te makkelijk trekt omtrent porpoisingmaatregel
Ferrari en Red Bull ergeren zich aan FIA; Binotto overweegt protest tegen porpoisingmaatregel
Horner ziet porpoising al verdwijnen
Horner is het opgevallen dat porpoising in de afgelopen Grands Prix niet meer aan de orde is: 'En als ze de regels met rust laten, zou het mij verrassen als er volgend jaar nog gestuiter is. We hebben hier enkele van de beste ingenieurs ter wereld die eraan werken om het op te lossen. Je ziet nu al een paar races op rij dat er geen gestuiter meer is zoals eerder dit seizoen.'
De FIA introduceert voor de Grand Prix van België na de zomerstop al een technische richtlijn om porpoising tegen te gaan. Zo komt er een limiet op het aantal verticale frequenties te staan. Horner verwacht niet dat zijn team hierdoor wordt geraakt: 'We zijn blij met hoe onze auto ervoor staat. Er is veel gezegd over de technische richtlijn, maar het zal geen impact hebben op hoe wij onze auto afstellen.'
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties